دیدار رهبران طالبان با نمایندگان روسیه، چین و پاکستان در کابل

سفر نمایندگان ویژه روسیه، چین و پاکستان به کابل در حالی صورت می‌گیرد که هیچ کشوری تاکنون دولت جدید طالبان را به رسمیت نشناخته است

سخنگویان طالبان هنوز در مورد جزئیات این دیدار سکوت کرده‌اند- عکس از انتخاب

سه‌شنبه ۳۰ شهریور، نمایندگان روسیه، چین و پاکستان به کابل آمدند و با ملاحسن آخوندزاده، رئیس دولت موقت طالبان، و شماری دیگر از رهبران این گروه دیدار کردند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، هرچند در نشست امروز به ورود نمایندگان روسیه، چین و پاکستان به کابل و دیدار آنان با رهبری طالبان اشاره‌ای نکرد، خبرها و تصاویری که به دست رسانه‌ها رسیده حاکی از آن است که ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور افغانستان، شیائو یونگ، فرستاده دولت چین، و صادق خان، نماینده ویژه دولت پاکستان، با ملاحسن آخوندزاده و شماری دیگر از مقام‌های طالبان در ارگ ریاست‌جمهوری دیدار و گفت‌وگو کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگویان طالبان هنوز در مورد جزئیات این دیدار سکوت کرده‌اند و به رسانه‌ها خبری نداده‌اند اما گفته می‌شود که طرف‌های گفت‌و‌گو در این دیدار درباره‌ روابط دو‌جانبه صحبت کرده‌اند.    

سفر نمایندگان روسیه، چین و پاکستان به افغانستان و دیدار آنان با رهبری طالبان و سایر مقام‌های این گروه در حالی صورت می‌گیرد که بیش از ده روز از اعلام دولت جدید طالبان می‌گذرد اما تاکنون هیچ کشوری دولت آنان را به رسمیت نشناخته است.