چه کسانی می‌توانند به آمریکا سفر کنند؟

ایالات متحده آمریکا مرزهایش را از اوایل ماه نوامبر به روی اتباع خارجی می‌گشاید

در ۲۵ ژانویه، جو بایدن به‌علت بروز سویه‌های نگران‌کننده کرونا، قانونی را امضا کرد که ورود اتباع خارجی از تعدادی از کشورها از جمله بریتانیا، آفریقای جنوبی، برزیل، ایرلند و بخش اعظم اروپا به آمریکا را ممنوع می‌کرد-  REUTERS/Bjoern Kils/New York Media Boat

یک مقام کاخ سفید تایید کرده است که ایالات متحده آمریکا در نظر دارد مرزهایش را از «اوایل نوامبر» به روی اتباع خارجی بگشاید اما فقط به مسافرانی اجازه ورود داده خواهد شد که هر دو نوبت واکسن کووید‌ـ‌۱۹ را زده باشند. 

جف زینتس، هماهنگ‌کننده سیاست‌های کرونای کاخ سفید، گفت اتباع غیر‌آمریکایی که به این کشور می‌آیند باید مدرک واکسیناسیون کامل و نتیجه منفی آزمایش کرونا را که سه روز پیش از سفرشان گرفته شده باشد، ارائه دهند. 

زینتس در نشست خبری روز دوشنبه گفت: «این سیستم جدید به ما امکان می‌دهد به‌منظور جلوگیری از شیوع کووید از طریق مسافران بین‌المللی به ایالات متحده آمریکا، پروتکل‌های سختگیرانه‌ای اعمال کنیم. الزام اتباع خارجی که به آمریکا سفر می‌کنند به واکسیناسیون کامل، بر مبنای [حفظ] سلامت عمومی است. این رویکرد در عوض کشورها  روی افراد تمرکز می‌کند.»

به گفته زینتس، این مقررات از «اوایل نوامبر» اجرا خواهد شد، هرچند هنوز تاریخ دقیق آن رسمی اعلام نشده است.

تا آن هنگام، مقررات منع سفر اتباع بریتانیایی به آمریکا که از مارس ۲۰۲۰ برقرار بوده است، به قوت خود باقی می‌ماند.

این تمام اطلاعاتی است تاکنون در دست داریم.

در حال حاضر چه کسانی می‌توانند به آمریکا سفر کنند؟

در حال حاضر، شهروندان آمریکا و افراد دارای اجازه اقامت در این کشور می‌توانند از هر کشور جهان به آمریکا سفر کنند، همچنین اتباع خارجی از تمام کشورهای خارج از فهرست چند کشور ممنوعه اعلام‌شده در بیانیه ریاست‌جمهوری در ژانویه ۲۰۲۱، می‌توانند وارد آمریکا شوند‌ــ که در ادامه می‌آید. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ۲۵ ژانویه، جو بایدن به‌علت بروز سویه‌های نگران‌کننده کرونا، قانونی را امضا کرد که ورود اتباع خارجی از تعدادی از کشورها از جمله بریتانیا، آفریقای جنوبی، برزیل، ایرلند و بخش اعظم اروپا به آمریکا را ممنوع می‌کرد.

این اقدام در ادامه ممنوعیت پیشین سفر از بریتانیا در مارس ۲۰۲۰ بود که آن زمان دونالد ترامپ اعلام کرده بود و به این معنی است که مرزهای آمریکا ۱۸ ماه است که روی مسافران بریتانیایی بسته بوده است.

در ادامه فهرست کامل کشورهایی را می‌بینید که مسافران از این مبداها امکان سفر مستقیم به آمریکا را ندارند:

  • چین
  • ایران 
  • منطقه شنگن اروپا (منطقه عبور آزاد): اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوگزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوییس، موناکو، سن‌ مارینو و واتیکان
  • بریتانیا: انگلستان، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی
  • جمهوری ایرلند
  • برزیل
  • آفریقای جنوبی
  • هند

شهروندان این کشورها می‌توانند به دلایل بشردوستانه یا در صورت «مفید بودن» حضورشان برای ملت آمریکا، مجوز سفر به ایالات متحده را دریافت کنند.

 به‌رغم این‌که بسیاری از کشورها شمار جدی‌تری از موارد ابتلا به کووید دارند، مرزهای ایالات متحده به روی اتباع بیش از ۱۰۰ کشور دیگر باز بوده است.

سایر مسافران غیر‌آمریکایی چه زمانی می‌توانند وارد این کشور شوند؟

از اوایل نوامبر‌ــ البته تاریخ دقیق باید تایید شود‌ــ ممنوعیت سفر از ۳۶ کشور ذکر‌شده به آمریکا در صورتی که مسافران واکسینه‌ کامل شده باشند، لغو خواهد شد.

این بدان معنی است که اتباع غیرآمریکایی از تمام کشورهای جهان می‌توانند به ایالات متحده سفر کنند، منوط به اینکه واکسینه کامل شده باشند.

مسافرانی که هر دو نوبت واکسن کرونا را زده‌اند سپس می‌توانند در چارچوب مقررات عادی یعنی ارائه روادید یا «استا» (مجوز آنلاین ورود به آمریکا) بدون نیاز به قرنطینه به آمریکا سفر کنند. 

مسافران علاوه بر مدرک واکسیناسیون، باید نتیجه منفی آزمایش کووید را که ظرف سه روز پیش از سفر گرفته شده باشد، ارائه دهند. زدن ماسک در مدت سفر و دادن ایمیل و شماره تلفن برای ردیابی (موارد احتمالی سرایت ویروس) نیز الزامی است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، قرار است مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا سیستمی ارائه دهد که بر اساس آن، از شرکت‌های هواپیمایی خواسته خواهد شد اطلاعات مسافران را که به ایالات متحده می‌آیند جمع‌آوری کنند و تا ۳۰ روز نگه دارند. 

© The Independent

بیشتر از جهان