بازگشت نامعلوم فدرر و نادال در آستانه مسابقات جام لیور

عمل زانوی راست فدرر موفقیت‌آمیز بوده و دوران بازتوانی را پشت سر می‌گذارد

 فدرر که به‌تازگی ۴۰ سالگی خود را جشن گرفته، از عملکرد نواک جوکوویچ در رقابت‌های ۲۰۲۱ تقدیر کرد - Fabrice COFFRINI / AFP

راجر فدرر سوییسی، یکی از اسطوره‌های تنیس جهان که به‌تازگی دوباره زانوی خود را به تیغ جراحان سپرده است، خبر داد که عمل زانوی راست او موفقیت‌آمیز بوده و دوران بازتوانی را پشت سر می‌گذارد و امیدوار است تا در شروع سال ۲۰۲۲ به رقابت‌ها بازگردد.

فدرر هنوز زمان مشخصی برای بازگشت خود به تمرین‌ها و مسابقات اعلام نکرده است. او در پیامی اظهار داشت: «روزهای بد گذشته را پشت سر گذاشته‌ام و برای بازگشت به تمرین‌ها و مسابقات لحظه‌شماری می‌کنم. امیدوارم هرچه سریع‌تر بتوانم تمرین‌های بدنسازی را از سر بگیرم اما در این راه باید مقداری صبور باشم تا دوباره مصدوم نشوم. روند بهبودم بسیار خوب پیش می‌رود و تا اینجای کار مشکلی نداشته‌ام و همین موضوع انگیزه مرا دوچندان کرده است. از دیدن راد لیور اسطوره که با این سن و سال برای تماشای دیدار پایانی رقابت‌های تنیس آزاد امریکا در استادیوم آرتور اش حضور داشت، خوشحال و شگفت‌زده شدم.»

 فدرر که به‌تازگی ۴۰ سالگی خود را جشن گرفته، از عملکرد نواک جوکوویچ در رقابت‌های ۲۰۲۱ تقدیر و عنوان کرده است که جوکو در سال جاری عناوین بسیار مهمی به دست آورده و این موضوع قابل ستایش است. او می‌گوید: «قهرمانی در هر چهار گرند اسلم در یک سال امکان‌پذیر است اما جدا از آمادگی و تلاش، به کمی شانس هم نیاز است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از چند روز آینده قرار است مسابقات جام لیور در شهر بوستون آمریکا برگزار شود و این اولین بار است که فدرر در این رقابت‌ها حضور نخواهد داشت. او امیدوار است در سال آینده بتواند در این رقابت‌ها که در لندن برگزار می‌شود شرکت کند.

به نظر می‌رسد رافائل نادال نیز که از شرکت در رقابت‌های تنیس آمریکا انصراف داد، دوران بازتوانی خود را پشت سر می‌گذارد. نادال پس از حذف در رقابت‌های تنیس واشینگتن در هیچ مسابقه دیگری شرکت نکرد و همین موضوع سبب شد در رده‌بندی جهانی چهار پله‌ نزول کند. او حالا در رده ششم جهان است.

نادال در ماه اوت برای درمان مچ پای آسیب‌دیده خود که از سال ۲۰۰۵ با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، مدتی در بارسلونا بود. او هم‌اکنون در شهر مایورکا، زادگاهش، است و به امور آکادمی خود در این شهر رسیدگی می‌کند. زمان بازگشت نادال به مسابقات هنوز مشخص نشده است و او مانند فدرر در مسابقات جام لیور شرکت نخواهد کرد.

مسابقات جام لیور هر سال بین تیم اروپا و تیم جهان برگزار می‌شود. در آخرین دور این رقابت‌ها که در سال ۲۰۱۹ برگزار شد، تیم اروپا به قهرمانی رسید. در رقابت‌های سال ۲۰۲۱ بازیکنان جدیدی همچون اوپلکا و شوارتزمن در تیم منتخب جهان و دنیل مدودف، آندره روبلف و متئو برتینی در تیم اروپا حضور دارند.

بیشتر از تنيس