ملکه بریتانیا و شاهزاده فیلیپ؛ «عالی‌ترین» زوجی که جهان به خود دید

شاهدخت یوجین: «مشاهده زندگی مشترک و همکاری این دو شگفت‌انگیز است»

این‌ دو یکی از عالی‌ترین زوج‌هایی بودند که جهان تاکنون به خود دیده است و خواهد دید - Yui Mok / AFP

شاهزاده هری، شاهدخت یوجین و زارا تیندال درباره رابطه عاشقانه «ستودنی» و «عالی» ملکه انگلستان و دوک ادینبورگ (همسرش) سخن گفته‌اند.

این سه عضو خاندان سلطنتی در مصاحبه‌هایی از پیش ضبط شده برای مستند «شاهزاده فیلیپ: خانواده سلطنتی به‌ یاد می‌آورد» شرکت کرده‌اند که قرار است چهارشنبه ساعت ۲۱ (به‌وقت محلی) از بی‌بی‌سی۱ پخش شود.  

شاهزاده هری ملکه و شاهزاده فیلیپ را «ستودنی‌ترین زوج» توصیف کرده و زارا گفته است که ویدیوهایی که در گذشته از این دو گرفته شده است «مو بر تنش راست» می‌کند. شاهدخت یوجین هم آن‌ها را «عالی‌ترین» زوجی که جهان به خود دیده، خوانده است.

شاهزاده هری با یادآوری ملکه و همسرش گفت: «این دو باهم ستودنی‌ترین زوج بودند. نمی‌دانم پیش‌تر کسی آن‌ها را ستودنی توصیف کرده است یا نه اما برای من آگاهی از شیطنت‌های او (فیلیپ) و اینکه در پس آنچه دنیا می‌دید، دو فرد بسیار عاشق بودند که از جوانی خود را وقف خدمت کردند (ستودنی است). نقاطی که این دو به آنجاها سفر کردند، چیزهایی که دیدند، تجربیاتی که داشتند؛ این پیوند فوق‌العاده‌ای میان دو فرد است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهدخت یوجین با نگاهی به تصاویر روز ازدواج ملکه و شاهزاده فیلیپ گفت: «مشاهده زندگی مشترک و همکاری این دو شگفت‌انگیز است». هردو چه زیبا و جذاب بوده‌اند. امروز نگاه کردن به آن‌ها و آنچه (از این زناشویی) خلق کردند باورنکردنی است. فکر می‌کنم این‌ دو یکی از عالی‌ترین زوج‌هایی بودند که جهان تاکنون به خود دیده است و خواهد دید. مادر بزرگ با عشق و پشتیبانی پدربزرگ توانست انسانی باشد که هست.»

زارا نیز گفت: «مو بر تن آدم راست می‌شود، نه؟ دیدن آن‌ها در ویدیوهای قدیمی و اینکه چطور با هم بودند، پیش از آنکه پای افراد خانواده و دیگران به میان بیاید، بسیار دلپذیر است.»

در این مستند که به افتخار زندگی و میراث شاهزاده فیلیپ پس از درگذشتش در آوریل امسال (۲۰۲۱) تهیه شده است، شاهزاده چارلز، شاهزاده ویلیام و شاهزاده اندرو با صراحت صحبت کرده‌اند.

«شاهزاده فیلیپ: خانواده سلطنتی به یاد می‌آورد» چهارشنبه شب ساعت ۲۱ از  بی‌بی‌سی۱ پخش می شود.

© The Independent

بیشتر از زندگی