زنان ۱۸ تا ۲۴ ساله پستان‌هایشان را هر ماه معاینه کنند

جوانان اغلب نمی‌دانند آن‌ها نیز در معرض خطر سرطان پستان‌اند در حالی که تشخیص به‌موقع می‌تواند جانشان را نجات دهد

از نشانه‌های سرطان پستان وجود توده پستان، تورم یا توده در زیر بغل ‌‌تغییر در ظاهر نوک پستان، چروکیدگی یا فرورفتگی در پستان است‌ـ Pexels

از زنان جوان ۱۸ تا ۲۵ ساله خواسته شده است به‌عنوان بخشی از برنامه آگاهی‌رسانی در مورد سرطان پستان، بدن خود را بیشتر بشناسند.

نهاد خیریه «کاپافیل!» که هدفش آگاهی‌بخشی درباره سرطان پستان است، اعلام کرده است که جوانان اغلب نمی‌دانند در معرض خطر سرطان پستان‌اند در حالی که تشخیص به‌موقع می‌تواند جانشان را نجات دهد. 

کارزار «خودتان را بشناسید» این نهاد پس از درگذشت سارا هاردینگ، خواننده گروه «گِرلز اِلاود»، در ۳۹ سالگی در اثر ابتلا به سرطان پستان، در ماه جاری (سپتامبر۲۰۲۱) به راه افتاد.

سرطان پستان بیشتر در زنان سنین بالاتر شایع است اما در بریتانیا، سالانه حدود ۵۰۰۰ زن زیر ۴۵ سال به این بیماری مبتلا می‌شوند.

این بیماری همچنین با تشخیص سالانه ۱۸۱ مورد جدید ابتلا و ۱۲ مرگ، دومین سرطان شایع در زنان زیر ۳۰ سال در بریتانیا است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما زنان جوان ۱۸ تا ۲۴ ساله در مقایسه با ۲۵ تا ۳۵ ساله‌ها کمتر پستان‌های خود را بررسی می‌کنند. داده های نهاد «کاپافیل!» نشان می‌دهد که فقط ۳۶ درصد زنان ۱۸ تا ۳۵ ساله هر ماه پستان‌های خود را وارسی می‌کنند.

لوسی لِپ‌ــ که چهره آگهی‌ تلویزیونی این کارزار است‌ــ در ۲۷ سالگی به سرطان پستان مبتلا شد. او می‌گوید: «جوانی بودم و اطلاعات زیادی در مورد سرطان پستان نداشتم، فقط به آنچه در تلویزیون می‌دیدم محدود می‌شد که به‌ندرت فردی جوان یا سیاه‌پوست را نشان می‌داد. قطعا نمی‌دانستم ممکن است در این سن‌و‌سال مبتلا شوم. من به امید تغییر آن روایت در این کارزار شرکت کرده‌ام تا آگاهی مردم را بالا ببرم و به جوانان بیشتری کمک کنم که بفهمند هر کسی فارغ از سن، جنسیت و نژاد، ممکن است به سرطان پستان مبتلا شود.»

از نشانه‌های سرطان پستان وجود یک توده یا ناحیه سفت در پستان، تورم یا توده در زیر بغل، تغییر در ظاهر نوک پستان، چروکیدگی یا فرورفتگی جدید در پستان است.

نهاد خیریه «کاپافیل!» در کارزار گسترش آگاهی مردم، اقدام به پخش آگهی‌ تلویزیونی، کارزار رادیویی وسایر آگهی‌ها خواهد کرد.

شینید مالوی، مدیر بازاریابی «کاپافیل!»، گفت:«بسیاری از مردم فکر می‌کنند سرطان پستان تنها گریبان زنان سن بالا را می‌گیرد اما کاپافیل! برای تغییر این تصور ایجاد شده است تا نشان دهد سرطان پستان ممکن است جوانان را هم مبتلا کند. امیدواریم پیامی که بینندگان می‌گیرند این باشد که سرطان پستان مسئله مرتبط با جان جوانان هم است و مهم‌تر از آن، بفهمند که هیچ‌کس بدن آن‌ها را بهتر از خودشان نمی‌شناسد.» 

© The Independent