پاسخ یورگن کلوپ به انتقادات بابی دانکن

«بازیکنان جوان باید در آغاز حرفه خود شکیبا باشند»

BRIAN A. WESTERHOLT / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

 

در پی اظهارات یک نماینده و متهم کردن مربی لیورپول و مایکل ادواردز، مدیرعامل باشگاه به زورگویی علیه بازیکن نوجوان، مربی لیورپول، یورگن کلوپ به انتقادهای بابی دانکن از این باشگاه پاسخ داد.

صیف روبی  که از نزدیک با دانکن کار می‌کند، در توییتر مدعی شد این بازیکن ۱۸ ساله دیگر حاضر نیست برای این باشگاه بازی کند چرا که در تابستان جاری این باشگاه از قرض دادن او به باشگاهی دیگر خودداری کرده است، او همچنین ادعا کرد اقدامات باشگاه لیورپول بر سلامت روانی این بازیکن تاثیر منفی داشته است.

با این وجود، کلوپ تاکید می‌کند که لیورپول به شدت به دانکن اهمیت می‌دهد و از صمیم قلب منافع او را در نظر دارد. او گفت: «بابی یکی از بازیکنان جوان ماست که خیلی خیلی برای ما مهم است؛ ما خیلی خیلی به او اهمیت می‌دهیم. نه تنها بازیکنان جوان، بلکه تمام فوتبالیست‌ها ممکن است بعضی اوقات قرارداد دیگری امضا کنند  که البته مشکل بزرگی نیست، چرا که زندگی مشکل‌های بزرگ‌تری دارد. اما موضوع زمانی مشکل‌ساز می‌شود که معلوم نباشد آیا قرارداد خود را با ما تمدید خواهند کرد یا نه. این امری رایج است ولی ما نسبت به بازیکنان جوان حساس‌تریم. تمام افراد درگیر در این ماجرا باید درست عمل کنند؛ همه‌چیز درست خواهد شد».

باشگاه فیورنتینا علاقه‌مند جذب این بازیکن جوان بود و از قرار معلوم پیشنهادی ۱.۶ میلیون پوندی برای قرض گرفتن او کرده بود اما در هفته گذشته با مخالفت لیورپول مواجه شد.

روبی ادعا کرده است که لیورپول و ادواردز با پیشنهاد قرض دادن دانکن مخالفت کرده و او را «بر خلاف میل خویش» در این باشگاه نگاه داشته‌اند، هرچند که اعتقاد دارند او آنقدر خوب نیست که در ترکیب اصلی تیم قرار گیرد.

اما کلوپ می‌گوید این بازیکن باید صبور باشد. رئیس قرمزپوشان گفت: «بزرگ‌ترین مشکل این بازیکنان این خواهد بود که صبر خود را از دست بدهد چرا که زندگی پر از موقعیت‌های این‌ چنینی است.»

«اگر در ۱۷ سالگی لیونل مسی نیستید که آماده بازی برای بارسلونا بود، مجبورید آن را آهسته و قدم به قدم بپیمایید. مسی نمونه نادری است. در فوتبال، شکیبایی راه صحیح است، منتظر نباشید که اتفاق‌های خوب خود به‌ خود برایتان رخ دهد، باید آماده پیمودن تمام این مسیر باشید و سخت تمرین کنید تا به بازی در مرحله بعد راه یابید. باید به حرف مربی خود گوش کنید؛ آن وقت همه‌چیز درست خواهد شد».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش