خواهران ۱۰۷ ساله ژاپنی پیرترین دوقلوهای جهان

حدود ۲۹ درصد جمعیت ۱۲۵ میلیون نفری ژاپن، ۶۵ ساله یا مسن‌ترند

اومنو سومی‌یاما و کومه کوداما ۵ نوامبر ۱۹۱۳ در جزیره شودوشیما در غرب ژاپن به دنیا آمدند - wsls twitter 

نام دو خواهر ژاپنی که به سن ۱۰۷ سال و ۳۳۰ روز رسیده‌اند، به عنوان پیرترین دوقلوی همسان مونث و زنده جهان در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد.

اومنو سومی‌یاما و کومه کوداما ۵ نوامبر ۱۹۱۳ در جزیره شودوشیما در غرب ژاپن به دنیا آمدند و فرزندان سوم و چهارم خانواده‌ای ۱۱ فرزندی‌اند.

بر اساس بیانیه موسسه رکوردهای جهانی گینس، این دو خواهر روز ۱۰ شهریور رکورد قبلی ۱۰۷ سال و ۱۷۵ روزگی کین ناریتا و جین کانی، خواهران مشهور ژاپنی، را پشت سر گذاشتند.

خانه سالمندان محل زندگی خانم سومی‌یاما و خانم کوداما در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر از هم فاصله دارد و آن‌ها گواهینامه‌های رسمی گینس را از پرستاران تحویل گرفته‌اند. گویا خانم سومی‌یاما با دیدن گواهینامه به گریه افتاده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته موسسه رکوردهای جهانی گینس، خانم کوداما به علت مشکلات حافظه‌ «کاملا متوجه نشده است چه گواهینامه‌ای به او داده‌اند.»

این دو خواهر را پس از گذراندن دوره دبستان از هم جدا کردند و خانم کوداما را برای خدمتکاری به اویتا در کیوشو، جزیره اصلی جنوب ژاپن، فرستادند. او بعدها همانجا ازدواج کرد؛ اما خانم سومی‌یاما در جزیره زادگاهشان باقی ماند و خانواده تشکیل داد.

آن‌ها تا ۷۰ سالگی به ندرت همدیگر را می‌دیدند و از این سن به بعد بود که دوباره به هم رسیدند و سفرهای زیارتی به حدود ۸۸ معبد جزیره شیکوکو را آغاز کردند.

ژاپن  بالاترین آمار سالخوردگان جهان را دارد و بنا بر گزارش وزارت بهداشت و امور رفاهی این کشور، حدود ۲۹ درصد جمعیت ۱۲۵ میلیون نفری آن ۶۵ ساله یا مسن‌ترند.

حدود ۸۶ هزار و ۵۱۰ نفر از جمعیت ژاپن به ۱۰۰ سالگی رسیده‌اند و نیمی از این تعداد امسال ۱۰۰ ساله شده‌اند.

بسیاری از رکوردهای بالاتر از ۱۰۰ سالگی در ژاپن به ثبت رسیده‌ است که سالخورده‌ترین فرد زنده دنیا (تاناکا کین با ۱۱۸ سال سن) و پیرترین مرد تاریخ جهان (جیرومون کیمورا درگذشته در سن ۱۱۶ سال و ۵۴ روز در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۳) از آن جمله‌اند.

پیرترین فردی که تاکنون در جهان زیسته، جین لوییز کالمنت فرانسوی است که ۱۲۲ سال و ۱۶۴ روز عمر کرد.

گزارش تکمیلی در ای‌پی

© The Independent

بیشتر از جهان