بی‌تفاوتی بایدن به موفقیت اسپیس‌اکس، صدای ایلان ماسک را درآورد

موریت فضایی اینسپریشن۴، هفته گذشته سرنشینان غیرحرفه‌ای و عادی را به خارج از اتمسفر زمین برد

ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت اسپیس‌اکس - WIN MCNAMEE / AFP

از قرار معلوم سکوت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در قبال ماموریت فضایی موفقیت‌آمیز شرکت اسپیس اکس، انتقاد ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، را برانگیخته است. ماموریت فضایی اینسپریشن۴، هفته گذشته سرنشینان غیرحرفه‌ای و عادی را به خارج از اتمسفر زمین برد. این فضانوردان به مدت سه روز در مدار زمین چرخیدند و سپس روز شنبه به سلامت به زمین بازگشتند.

آقای بایدن و کاخ سفید تا این لحظه بیانیه‌ای درباره این فرود صادر نکرده‌اند؛ مسئله‌ای که باعث شد آقای ماسک عبارتی را به کار برد که اغلب حزب جمهوری‌خواه و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین،  برای تمسخر رئیس‌جمهور استفاده می‌کنند. 

یک کاربر توییتر پرسید: «رئیس‌جمهور ایالات متحده از چهار فضانورد اخیر آمریکایی (که به جمع‌آوری صدها میلیون دلار برای [بیمارستان] سنت جود کمک کردند) حتی قدردانی و سپاسگزاری نکرد. نظر شما درباره اینکه چرا این طور شده است، چیست؟» 

آقای ماسک با طعنه و شوخی نوشت: «او هنوز خواب است.» این توییت واکنش‌های تند کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت. در حالی که برخی از رئیس‌جمهور انتقاد می‌کردند، برخی دیگر از او بابت اینکه فورا برای خدمه [ماموریت فضایی] آرزوی موفقیت نکرده است، حمایت کردند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاربری نوشت: «این آدم درگیر اداره کشور در شرایط همه‌گیری است؛ گزارش‌های اطلاعاتی [دوران] پساجنگ، تهدیدهای امنیت سایبری، دیوان عالی ایالات متحده آمریکا (SCOTUS) و حقوق بشر، بودجه و قوانین مالیاتی. [کلمات قشنگ گفتن برای] به دست آوردن دل میلیاردرها مسئله‌ای نیست که یک اولویت ملی باشد.»

کاربر دیگری نوشت: «دیدن ماسک در حال تقلید طوطی‌وار از ترامپ و حمله مستقیم [به رئیس‌جمهور] واقعا بامزه است. او در حلقه مشاوران ترامپ بود اما این تصور را ایجاد کرد که باور کنیم کاملا بی طرف است. صرفا برای یادآوری: او حملات لفظی نیش‌و‌کنایه‌دار مشابهی علیه ترامپ یا شی جین پینگ مطرح نکرده است. این [یک مورد] جدید است.»

«شما که بیدارید. لابد از خواب‌آلود بهترید. چرا خودتان را به جای خواب‌آلود برای ریاست‌جمهوری بعدی آمریکا نامزد نمی‌کنید؟»

کاربران دیگر با استفاده از هشتگ جو خواب‌آلود (SleepyJoe#) حمله به آقای بایدن را آغاز کردند. یک کاربر نوشت: «جو خواب‌آلود خوابیده است. #بایدن واقعا درمانده و از کار افتاده است.» 

دیگری [با کوت کردن توییت ایلان ماسک] می‌نویسد: «توییت روز!  #بی‌نظیر #جو-خواب‌آلود #golden#SleepyJoe»

آقای ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود از اصطلاح «جو خواب‌آلود» برای تمسخر آقای بایدن استفاده می‌کرد. این یکی از القاب استهزاآمیزی بود که او به نامزد رقیب خود در انتخابات خود نسبت داد. از قرار معلوم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، نیز به تازگی با تکرار ادعای نادرست خوابیدن جو بایدن هنگام ملاقات با نفتالی بنت (نخست‌وزیر تازه انتخاب شده اسرائیل)، آقای بایدن را مسخره کرده است.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی