گوترش: کمک‌های انسان‌دوستانه، اهرمی برای ایجاد تغییرات دیگر در افغانستان

گوترش در پاسخ به سردبیر ایندیپندنت فارسی: مسئولیت اول ما در افغانستان تعامل با طالبان و کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم است

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز دوشنبه در سخنانی در مقر آن سازمان در نیویورک، به اهمیت مقابله با تغییرات اقلیمی و اقدامات آن نهاد پرداخت.

در پایان سخنان آقای گوترش، کاملیا انتخابی فرد، سردبیر ایندیپندنت فارسی، در باره افغانستان از او پرسید و گفت: «تمرکز شما بر کمک‌های انسان‌دوستانه بوده‌ است. آیا برنامه‌ای هم برای بحران سیاسی و کودکان و دختران زیر هفت سال که از برگشتن به مدرسه منع شده‌اند، دارید؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دبیرکل سازمان ملل در پاسخ گفت: «مسئولیت اول ما در افغانستان تعامل با طالبان و تعهد نیرومند خود به کمک‌های انسان‌دوستانه است. به نظر من همین کمک انسان‌دوستانه و ظرفیت ما در ارائه آن است که اهرم قدرتی به ما خواهد داد تا تاثیر مثبتی در موضوعی که شما به آن اشاره کردید، بگذارد.»

آقای گوترش که پس از دیدار با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، صحبت می‌کرد، گفت که به دلیل ناچیز بودن تعهدات مالی که اعضای سازمان ملل در زمینه مقابله با تغییرات اقلیمی داده‌اند، دنیا در مسیر فاجعه‌ گرمایش زمین، بیش از حد پیش‌بینی شده‌، قرار دارد.

«برای کاستن از این افزایش دما باید تا سال ۲۰۳۰ حدود ۴۵ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای کم شود تا بتوان امید داشت که در سال ۲۰۵۰ میزان انتشار کربن به صفر برسد.»

او گفت اگر اقدامی عاجل صورت نگیرد، هیچ‌یک از این هدف‌ها محقق نخواهد شد.