بی‌خانمان‌های تهران، محروم از واکسن کرونا به دلیل نداشتن مدرک شناسایی

«از موج چهارم به بعد، بیش از ۱۰۰ نفر گرم‌خانه‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند»

بیش از ۳۰ الی ۴۰ درصد بی‌خانمان‌ها به طور ثابت در طول سال به گرم‌خانه‌ها مراجعه می‌کنند- ایسنا

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری تهران، می‌گوید افراد بی‌خانمان به دلیل نداشتن مدرک شناسایی، از واکسن کرونا محروم مانده‌اند.

مالک حسینی روز دوشنبه به خبرگزاری ایلنا گفت: «در مورد مددجوها، به‌رغم همه پیگیری‌هایی که انجام شد، و از ابتدای شیوع کرونا چه در مورد واکسن آنفلوآنزا و چه در مورد واکسن کرونا، متاسفانه هیچ‌وقت مددجوها در اولویت وزارت بهداشت قرار نگرفتند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «بخشی از حساسیت برای در اولویت قرار گرفتن این افراد، به دلیل نداشتن مدارک هویتی است. آن‌ها کسی را جز ما ندارند، به همین دلیل تاکید و اصرار ما بر واکسیناسیون این افراد به دلیل نداشتن پشتوانه است و با همین نگاه مسئله واکسیناسیون آن‌ها را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری خواهیم کرد.»

به گفته این مسئول، خانواده‌های کودکان کار و در معرض آسیب، مددجوهای گرم‌خانه‌ها و سامان‌سراها و مراکز بهاران و افرادی که در سامانه نیازمندان هستند، ۱۳ هزار خانواده را شامل می‌شوند.

ظاهرا چالشی که برای واکسیناسیون کارتن‌خواب‌ها وجود دارد، مسئله هویت آن‌‌ها است. به گفته حسینی، آن‌ها در گرم‌خانه‌های ثابت نیستند و این کار را سخت می‌کند. بیش از ۳۰ الی ۴۰ درصد این افراد به طور ثابت در طول سال به گرم‌خانه‌ها مراجعه می‌کنند.

حسینی افزود: «خوشبختانه مرگ ناشی از کرونا در گرم‌خانه‌ها نداشته‌ایم، اما از موج چهارم به بعد، ابتلا به کرونا در گرم‌خانه‌ها رخ داده است و بیش از ۱۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.»