مجموعه مستندهای کوتاه از «ایندیپندنت عربی»

مجموعه مستند جدید یک اقدام آزمایشی برای فعال‌سازی برنامه‌ای چندرسانه‌ای به شیوه‌ای نو و کاملا بی‌سابقه است

تیم ایندیپندنت عربی کار خود را روی این برنامه علمی از حدود پنج ماه پیش آغاز کرد - ایندیپندنت عربی

تیم «ایندیپندنت عربی»، از بنگاه‌های گروه پژوهش و رسانه عربستان سعودی (SRMG)، در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی مجموعه مستند آموزشی جدیدی با عنوان «اما بعد» است.

این برنامه که در آن از هنر ارتباط بصری (گرافیک) و تصاویر متحرک (انیمیشن) استفاده می‌شود و اقشار مختلف جامعه را مخاطب قرار می‌دهد، از ماه اکتبر در شش قسمت پخش خواهد شد.

هدف این برنامه ارائه اطلاعات جالب بر اساس تجزیه و تحلیل عمیق و دقیق در مورد رویدادها، مفاهیم، و پدیده‌های پیرامون زندگی با استفاده از هنرهای گرافیک و انیمیشن است، به موضوعات مختلف علمی، سیاسی و اجتماعی می‌پردازد. 

تیم ایندیپندنت عربی کار خود را روی این برنامه علمی از حدود پنج ماه پیش آغاز کرد و در این مدت تلاش‌های خود را با برگزاری جلسات، برنامه‌ریزی‌ها، و آماده‌سازی مجموعه مستند آموزشی با حضور گروهی از روزنامه‌نگاران ادامه داد تا زمینه آغاز پخش برنامه مطابق با استانداردهای تایید شده بین‌المللی روزنامه‌نگاری فراهم شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، عضوان الاحمری، سردبیر «ایندیپندنت عربی»، اظهار داشت که مجموعه مستند جدید یک اقدام آزمایشی برای فعال‌سازی برنامه‌ای چندرسانه‌ای به شیوه‌ای نو و کاملا بی‌سابقه است. در این برنامه که مهم‌ترین ویژگی آن نوآوری و خلاقیت است، نه از روش سنتی تولید ویدیو استفاده می‌شود و نه طراحی تصاویر انیمیشن به روش معمول، بلکه به‌گونه‌ای ارائه می‌شود که شیوه پخش و انتشار آن بر اصل اطلاعات متمرکز است.

آقای احمری افزود که چند ماه پیش، خانم جمانا الراشد، مدیرعامل گروه پژوهش و رسانه عربستان سعودی (SRMG)، آغاز تحول دیجتالی این گروه را اعلام کرد. او خاطرنشان کرد که از آن‌جا که در ایندیپندنت عربی، مطبوعات چاپی و روزنامه کاغذی نداریم، بنابراین، تحول دیجیتالی بر استفاده از رسانه‌های مختلفی تمرکز دارد که افراد بسیاری را در جامعه مخاطب قرار می‌دهند.

راه‌اندازی مجموعه مستند «اما بعد»، در سایه رشد چشمگیر صنعت محتوای دیجتال صوتی وتصویری در سراسر جهان، و علاقه‌مندی روزافزون مردم در جهان عرب، صورت می‌گیرد. علاوه برآن، ایندیپندنت عربی به‌تازگی مجموعه‌ای شامل محتوای صوتی (پادکست) را با پخش ۱۰ برنامه به محتوای الکترونیکی خود اضافه کرده است که هدف از آن‌ها بالا بردن سطح آگاهی مردم با استفاده از شیوه‌های مدرن اطلاع‌رسانی است.

روزنامه «ایندیپندنت عربی» نخستین روزنامه از مجموعه بین‌المللی «ایندیپندنت بریتانیا» است که حق نشر به این زبان را به دست آورده و برنامه‌های خبری، تحلیلی و علمی به خوانندگان عرب‌زبان ارائه می‌کند.

بیشتر از فرهنگ و هنر