احتمال برگزاری نشست ۱+۴ در نیویورک برای گفت‌وگو درباره برجام

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، در نشست مجمع عمومی امسال در شهر نیویورک شرکت حضوری نخواهد داشت

سالن شورای امنیت برای برگزاری نشست  ۱+۴ در سطح وزیران خارجه با موضوع برجام در نظر گرفته شده است- عکس از ایرنا

چند روز پیش از آغاز هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، یک رسانه دولتی ایران از احتمال برگزاری نشستی بین اعضای باقی‌مانده در توافق هسته‌ای ۱۳۹۴ در حاشیه این نشست خبر داد.

خبرگزاری صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در گزارشی از نیویورک از قول برخی منابع از احتمال برگزاری نشست ۱+۴ در سطح وزیران خارجه با موضوع برجام، در حاشیه مجمع عمومی خبر داد.

صحت این خبر هنوز تایید رسمی نشده است، اما به گفته خبرنگار صدا و سیما این نشست احتمالا چهارشنبه برگزار خواهد شد و با آنکه قطعی نشده، اما سالن شورای امنیت برای آن در نظر گرفته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تا پیش از خرداد، شش دور مذاکره میان ایران و پنج کشور باقی‌مانده در برجام، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، و آلمان در وین، پایتخت اتریش، با هماهنگی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

با وجود تشکیل دولت جدید در ایران، احتمال برگزاری دور هفتم این مذاکرات هنوز مشخص نیست. آمریکا که از برجام خارج شده است، به صورت غیرمستقیم با ایران که از تعهدات خود دور شده، گفت‌وگو می‌کرد.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، در نشست مجمع عمومی امسال در شهر نیویورک شرکت حضوری نخواهد داشت و از طریق ویدیو کنفرانس در آن حضور خواهد داشت و سخنرانی خواهد کرد.

هیئتی به سرپرستی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، قرار است دوشنبه برای شرکت در این نشست وارد نیویورک شود.