زلاتان در آستانه ۴۰ سالگی هنوز به فوتبال ادامه می‌دهد

زلاتان ابراهیموویچ ستاره سوئدی باشگاه آ.ث میلان ایتالیا به تازگی مدعی شده بهترین بازیکن جهان است

زلاتان پیش از رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو شد و نتوانست تیم ملی سوئد را در این رقابت‌ها همراهی کند - Isabella BONOTTO / AFP

زلاتان معتقد است که از مسی و رونالدو بالاتر است و فوتبالی باکیفیت‌تر از آن‌ها ارایه می‌کند. این رفتار و سخنان از زلاتان تازگی ندارد و بارها چنین مواردی را در هر تیمی که عضویت داشته بیان کرده است. او زمانی که در عضویت تیم منچستریونایتد بود خود را خدای یونایتد می‌دانست و بارها با اریک کانتونا، یکی از اسطوره‌های منچستر نیز درگیری لفظی پیداکرد.

این سخنان از او در حالی بیان می‌شود که حتی یک بار هم به عنوان بهترین بازیکن جهان شناخته نشده است و هیچ جایزه مهمی دریافت نکرده است. او هم‌اکنون در آستانه ۴۰ سالگی قرار دارد و به نظر نمی‌رسد که قصد خداحافظی از دنیای فوتبال را داشته باشد.

زلاتان پیش از رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو شد و نتوانست تیم ملی سوئد را در این رقابت‌ها همراهی کند و مجبور شد تا زانوی خود را به تیغ جراحان بسپارد. او پس از گذشت سه ماه و گذراندن دوران نقاهت به رقابت‌ها بازگشت و موفق به گلزنی مقابل لاتزیو شد اما به نظر می‌رسد مشکلات او همچنان ادامه دارد و در بازی حساس و مهم تیمش مقابل لیورپول نیز در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان غیبت داشت. او به دلیل مصدومیت از ناحیه تاندون پا نتوانست میلان را در این مسابقه همراهی کند. این بازیکن که بیشتر اوقات خود را پادشاه فوتبال معرفی می‌کند حالا معتقد است که نمی‌تواند سوپرمن یا همان ابر مرد باشد و او هم انسان است و گاهی اوقات نیاز دارد تا به خواسته‌های بدنش جواب بدهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

زلاتان می‌گوید: «من هنوز به طور کامل آماده بازی نیستم و باید قدم به قدم پیش بروم چون تصمیم دارم هنوز به فوتبال ادامه دهم و در اغلب رقابت‌ها حضور داشته باشم. من برای بازگشت به رقابت‌های لیگ قهرمانان لحظه‌شماری می‌کنم و تماشای توپ لیگ قهرمانان به هر کسی می‌تواند انگیزه زیادی بدهد اما زمانی به مسابقات و سن سیرو باز خواهم گشت که کاملا آماده باشم.»

تیم فوتبال میلان در جریان رقابت‌های سری آ ایتالیا در آغاز هفته چهارم باید به مصاف تیم فوتبال یوونتوس برود و مربی میلان، استفانو پیولی و هواداران این تیم امیدوارند تا زلاتان برای این مسابقه آماده شود اما او همچنان معتقد است باید پزشکان به او اجازه حضور دهند و به نظر می‌رسد در این مسابقه نیز مانند بازی با لیورپول بازی نخواهد کرد و پیولی باید از ژیرو، مهاجم فرانسوی خود در این مسابقه به جای زلاتان استفاده کند.

تیم میلان در شروع رقابت‌های این فصل نسبت به تیم یووه شرایط بهتری دارد و با ۹ امتیاز از سه مسابقه برگزارشده و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به تیم فوتبال رم در رده دوم جدول قرار دارد. تیم یووه در این فصل با آلگری نتایج خوبی را کسب نکرده و برای بهتر کردن شرایط تیم در جدول به سه امتیاز کامل این بازی احتیاج دارد.

بیشتر از فوتبال