کومان تنها سه مسابقه دیگر برای جبران فرصت دارد

رونالد کومان، سرمربی تیم فوتبال بارسلونا، این روزها در خطر اخراج از سمت خود قرار دارد

رونالد کومان، سر مربی هلندی تیم بارسلونا - THOMAS KIENZLE / AFP

نتایج ضعیف و شکننده در شروع فصل جدید لالیگا و همچنین باخت مفتضحانه آن‌ها در نیوکمپ مقابل تیم فوتبال بایرن مونیخ اعتراض هواداران و نارضایتی کادر مدیریتی بارسا را به همراه داشته است.

این مشکلات از فصل گذشته که او هدایت این تیم پرطرفدار در قاره اروپا را بر عهده گرفت به وجود آمد و با کنار گذاشتن بازیکنان اصلی تیم از جمله سوارز که او دلیل اصلی جدایی این بازیکن از بارسا بود به چهره اعتمادناپذیری در باشگاه تبدیل شد و رفتن مسی از بارسا در فصل جدید نیز کابوس‌های او را دوچندان کرد.

آن‌ها در فصل گذشته به جز جام حذفی اسپانیا یا همان مسابقات کوپا دل ری نتوانستند موفقیت دیگری کسب کنند و از همان زمان صحبت‌هایی مبنی بر برکناری او به گوش می‌رسید اما او همچنان امیدوار بود که به کار خود در بارسا ادامه دهد چراکه معتقد است برای تبدیل کردن این تیم به یک مدعی جدی با بازیکنان جوان نیاز به زمان بیشتری است.

در نهایت این فرصت از سوی مدیرعامل جدید باشگاه یعنی لاپورتا به او داده شد اما پس از گذشت چهار هفته از شروع رقابت‌های فصل جدید گویا به نظر می‌رسد نظر مدیران باشگاه برای نگه داشتن او تغییر کرده است و آن‌ها به کومان یک مهلت سه هفته‌ای داده‌اند.

تیم فوتبال بارسلونا در سه بازی آینده خود باید در مقابل تیم‌های گرانادا، اتلتیک بیلبایو و کادیز قرار بگیرد و به نظر می‌رسد این سه بازی تنها فرصت کومان برای بقا در سمتش است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم فوتبال بارسلونا پس از این سه مسابقه باید در دیدار ال کلاسیکو به مصاف تیم فوتبال رئال مادرید، رقیب دیرینه‌اش، برود و شاید در آن مسابقه کومان دیگر روی نیمکت آبی اناری‌ها حضور نداشته باشد. یکی از بزرگ‌ترین بدشانسی‌های کومان در این فصل از رقابت‌ها مصدومیت دو بازیکن و مهاجم خود یعنی دمبله و آگوئرو است که فعلا نمی‌توانند بارسا را در مسابقات همراهی کنند.

به گفته پزشکان بارسا، آگوئرو دست‌کم تا ۴۰ روز دیگر برای حضور در زمین آماده نخواهد بود و نمی‌تواند برای بارسا بازی کند و نبود یک مهاجم تمام‌کننده در خط حمله و تنها بودن ممفیس دپای برای آن‌ها مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

بازی ضعیف این تیم در هفته نخست لیگ قهرمانان نیز مسئولان را به این فکر انداخته است که اگر تصمیم سریعی گرفته نشود شاید صعود آن‌ها از مرحله گروهی مسابقات نیز غیرممکن باشد.

به تازگی تلویزیون اختصاصی باشگاه نیز انتقادهای خود را از رونالد کومان بیشتر کرده است و همین موضوع می‌تواند نشان‌دهنده باز شدن درهای خروجی برای این مربی باسابقه هلندی باشد.

گفته می‌شود باشگاه با اخراج کومان باید غرامتی نزدیک به ۱۲ میلیون یورو نیز به او پرداخت کند که این موضوع بازهم می‌تواند مشکلات مالی باشگاه را دوچندان کند اما حذف زودهنگام این تیم از رقابت‌های لیگ قهرمانان نیز برای آن‌ها ضرر بیشتری خواهد داشت و بنابراین مدیران باشگاه به کومان تا تاریخ ۲۴ آبان‌ماه فرصت داده‌اند تا وضعیت تیم را از این حال خارج کند، در غیر این صورت اخراج خواهد شد.

بیشتر از فوتبال