مادری در نیوزیلند به قتل سه دختر خردسالش متهم شد

از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون، دست‌کم ۴۳ نفر در شرایط مشکوک یا قتل آشکار در نیوزیلند جان خود را از دست داده‌اند

«پلیس می‌خواهد به مردم اطمینان دهد که این حادثه غم‌انگیز جزئی از یک سلسله حوادث نیست» - Diego OPATOWSKI / AFP

زنی که چند وقت پیش از آفریقای جنوبی به نیوزلند نقل مکان کرده است، روز جمعه به قتل سه دخترش در منزلشان در جزیره جنوبی در تیمارو متهم شد.  

گفته می‌شود پدر بچه‌ها پنجشنبه شب به خانه بازگشته و با اجساد دخترانش روبه‌رو شده است. این کودکان دوقلوهای دو ساله و کودکی شش ساله تشخیص داده شدند.

انتظار می‌رود که این مادر روز شنبه در دادگاهی در منطقه تیمارو حاضر شود. پلیس هویت او را بلافاصله آشکار نکرد.

کارآگاه اسکات اندرسون در بیانیه‌ای به رسانه‌های محلی گفت: «پلیس می‌خواهد به مردم اطمینان دهد که این حادثه غم‌انگیز جزئی از یک سلسله حوادث نیست و ما در تعقیب شخص دیگری نیستیم.»

این خانواده در اواخر ماه اوت از آفریقای جنوبی به نیوزلند نقل‌مکان کردند. آن‌ها هفته گذشته پس از پایان قرنطینه اجباری‌ در محل درنظر گرفته‌شده، در خانه جدید خود مستقر شدند.

خدمات اورژانس پس از خبررسانی همسایگان صحنه جنایت را کشف کردند. نفر چهارم حاضر در محل با وضعیتی پایدار به بیمارستان تیمارو منتقل شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نقل از دِ استاف نیوز، همسایگان قربانیان پس از آنکه صدای گریه و زاری مردی را شنیدند، موضوع را به پلیس گزارش دادند. وقتی همسایه‌‌ای از آن مرد حالش را پرسید، او ظاهرا جز گفتن اینکه: «آیا من خواب نیستم؟» پاسخی نداده است.

نایجل باون، شهردار تیمارو، گفت: «به نظر می‌رسد که با درگذشت [ماه گذشته] پنج پسر نوجوان چند لایه آوار غم و اندوه بر سر و دوش مردم افتاده و این بسیار دشوار است.»

او به نقل از نیوزیلند هرالد گفت: «مردم به این فکر افتاده‌اند که چرا این اتفاق در جایی مانند شهر ما رخ می‌دهد؟ در حال حاضر بار روانی زیادی بر ذهن مردم سنگینی می‌کند و  شما باید حمایت از سلامت روان را زیر سوال ببرید؛  آیا ما در این کشور کارها را درست انجام می‌دهیم؟ فکر می‌کنم که نه!»

اجساد بچه‌ها بعدازظهر جمعه از خانه بیرون برده شد.

بازرس دیو گاسکین، فرمانده ناحیه آئوراکی، گفت که این مرگ‌ها برای ساکنان تیمارو «بسیار ناراحت‌کننده» خواهد بود، زیرا ماه گذشته هم پنج نوجوان در سانحه‌ رانندگی کشته شدند.

اخیرا یک مرد ۲۳ ساله به جرم قتل دختری نوجوان که جسدش  را ۱۱ سپتامبر در منوروا جنوبی در اوکلند جنوبی پیدا کردند، دستگیر شده است.

از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون، دست‌کم ۴۳ نفر در شرایط مشکوک یا آشکارا قتل در نیوزیلند جان خود را از دست داده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان