دانشگاه تگزاس مکاناهی را به عنوان پرفسور برگزیده

متیو مکاناهی درباره فیلم‌هایش در دانشگاه تگزاس سخنرانی می‌‌کند

Theo Wargo / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

متیو مکاناهی از ماه سپتامبر به عنوان استاد تجربی در دانشگاه تگزاس درباره فیلم های خودش برای دانشجویان سخنرانی خواهد کرد و آنها را آموزش خواهد داد.

نقش «استاد تجربی»، که به طور سنتی توسط افراد بدون مدرک دکترا اما دارای دانش و آگاهی های مفید درباره موضوع خاصی پر می شود، مکاناهی را در جایگاه تدریس در مدرسه رادیو- تلویزیون- فیلم قرار خواهد داد.

مکاناهی در چهار سال گذشته به عنوان استاد مهمان در دانشکده کار کرده بود، همراه با فرد دیگری تدریس می کرد و برای کلاسی به نام «اسکریپت تا اسکرین» برنامه می نوشت.

مکاناهی، برنده اسکار، قبلا از فیلم های خودش از جمله The Beach Bum به کارگردانی هارمونی کورین، The Gentleman، یک فیلم کمدی اثر گای ریچی کارگردان بریتانیایی، به عنوان موضوع مطالعات و دنبال کردن حرکت فیلم از نقطه پیدایش تا تکمیل استفاده کرده است.

دانشگاه تگزاس در بیانیه ای گفت مکاناهی به دلیل «کار برجسته اش به عنوان یک آموزگار و مربی و پیشکسوت» به مقام پروفسوری برگزیده شده است و افزود او در دانشگاه به خاطر «آمادگی برای کار با دانشجویان ورای کلاس از احترام زیادی برخوردار است».

نوا آیزنبرگ، مدیر دانشکده رادیو- تلویزیون- فیلم گفت «او عاشق تدریس است، و هرآنچه در مقوله سینما می گنجد، و این شوق آشکار حتی به دیگران نیز سرایت می کند».

مکاناهی در سال ۱۹۹۳ در برنامه مطالعات فیلم از این دانشگاه فارغ التحصیل شد، در همان سالی که در فیلم پر ستاره Dazed and confused  با کارگردانی ریچارد رینکلیتر فیلمساز آمریکایی بازی کرد.

مکاناهی در نخستین ترم کلاس ها بار دیگر در باره ساختن The Gentlemen تدریس خواهد کرد، همراه با چگونگی ساختن فیلم Mud، ۲۰۱۲، با جف نیکولز کارگردان آن که قرار است در یک سمینار حضور یابد. فهرست مطالب درسی شامل پیش نویس های فیلمنامه، آنچه باید فیلمبرداری شود و پوسترها و عکس های فیلم است، در حالی که دانشجویان نکات مرتبط با تکمیل و ارائه اسکریپت های خود را خواهند آموخت.

جی برنهارت، مدیر کالج مودی، گفت: «مفتخریم که به پروفسور مکاناهی در پیوستن رسمی  به دانشگاه ما، که شهرتی جهانی دارد، خوش آمد بگوئیم. متیو به مدرسه و دانشجویان ما توجهی عمیق دارد، و ما بسیار خوشحال هستیم که او وقت و استعداد خود را برای کمک به آماده ساختن نسل بعدی رهبران رسانه ها و نوآوران با ما تقسیم می کند». 

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent

بیشتر از زندگی