بیلی آیلیش خانه مد معروف را متقاعد کرد دیگر از خَز استفاده نکند

این اولین درخواست از خانه مد اسکار دلا رنتا برای توقف استفاده از خز و پوست نبود

 درخواست آیلیش برای پوشیدن لباس این بود که خانه مد باید استفاده از خز و پوست حیوانات را متوقف کن-Mike Coppola/Getty Images via AFP

بیلی آیلیش توانست خانه مد اسکار دلا رنتا را متقاعد کد تا خز را به طور کامل از تولیداتشان کنار بگذارند.

آیلیش خواننده جوان آمریکایی، یکی از چهار میزبان مت گالای ۲۰۲۱، با پیراهن باشکوه گل بهی رنگ از خانه مداسکار دلا رنتا که دنباله‌ای چهار متری داشت از پله‌های خطرناک و مشهور محل برگزاری این رویداد، به هالیوود قدیمی ادای احترام کرد.

شرط و درخواست آیلیش برای پوشیدن این لباس هم این بود که این خانه مد باید استفاده از خز و پوست حیوانات را متوقف کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آیلیش ۱۹ ساله که وگان و فعال حفظ حقوق حیوانات است، به نشریه وُوگ گفت: «به نظرم واقعا شوکه‌کننده است که تا اینجا و در سال ۲۰۲۱ هنوز پوشیدن خز به طور کامل غیرقانونی نشده است. من بسیار هیجان‌زده ام که تغییری را ایجاد کرده‌ام که نه تنها برای حیوانات بلکه برای سیاره ما و محیط زیست نیز مفیدتر است.»

این اولین درخواست از این خانه مد برای توقف استفاده از خز و پوست نبود. در گذشته نیز درخواست‌های مشابه از این خانه مد شده بود، از جمله از سوی مدیران خلاقیت خود این نشان تجاری که اهمیت و ارتباط آن با عصر حاضر را زیر سؤال برده بودند؛ اما تا زمان درخواست آیلیش، مدیرعامل آن، الکس بولن، تسلیم نشده بود؛ اما بالاخره نظرش را تغییر داد. او دراین‌باره به نیویورک‌تایمز گفت: «من باید خودم را با افرادی با دیدگاه‌های مختلف احاطه کنم.»

مت گالا امسال از مهمانان خود با یک فهرست غذای کاملاً گیاهی که ۱۰ سرآشپز نیویورکی تهیه‌کرده‌اند، پذیرایی کرد. نسیم علیخانی، آشپز ایرانی، سرآشپز و صاحب رستوران سفره در بروکلین نیویورک یکی از ده آشپزی بود که تحت سرپرستی سرآشپز مشهور مارکوس سامولسون، غذاهای این مراسم را آماده کردند.

بیشتر از زندگی