مثل «بنیفر» نبوسید

ماسک مانند کاندوم فقط زمانی که نحوه صحیح استفاده از آن را بدانید مؤثر است

اخیراً بوسیدن با ماسک بین زوج‌ها رواج پیدا کرده است -twitter/Clevver

بازگشت زوج رویایی بن افلک و جنیفر لوپز به هم برای خیلی از دوستدارانشان هیجان زیادی به همراه داشت. خیلی‌ها منتظر بودند تا این زوج را در مت گالای امسال ببینند. بنیفر هم عکاس‌ها را به یک بوسه ویژه مهمان کردند. بوسه‌ای از روی ماسک که بهتر است شما آن را تکرار نکنید.

جنیفر لوپز با پوشیدن لباسی از رالف لورن، یادآوری گرمی داشت از لباس ورساچه‌ای که در مراسم اسکار پوشیده بود و یک کلاه کابویی هماهنگ نیز بر سر داشت. ارتباط لوپز با کلاه‌های کابویی به پیش از آشنایی او با افلک باز می‌گردد؛ او در مراسمی در سال ۱۹۹۸ یک کلاه کابویی کرم بر سر داشت و بازوی مارک والبرگ را گرفته بود.

درحالی‌که عاشقان مد ممکن است از اشارات به گذشته به وجد بیایند، کارشناسان بیماری‌های همه‌گیر که یک سال و نیم گذشته وقت سر خاراندن نداشته‌اند، احتمالاً از بوسه‌ای که بین لوپز و افلک رد و بدل شد ناامید می‌شوند، زیرا توصیه‌های بهداشتی در مورد پوشیدن ماسک می‌گوید که نباید به قسمت بیرونی آن‌ها دست بزنید یا آن را لمس کنید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اخیراً بوسیدن با ماسک به‌تدریج در بین زوج‌ها رواج پیدا کرده است؛ اما کارشناسان هشدار می‌دهند این نوع تماس در شرایط همه‌گیری «۱۰۰٪ بی‌خطر» نیست و ممکن است عواقب جدی را به دنبال داشته باشد.

چند ماه پیش هم در تصاویر خبری دیدیم که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات‌متحده و همسرش بوسه‌ای از روی ماسک رد و بدل کردند.

وظیفه ماسک این است که اجازه رفت‌وآمد ویروس را به دو طرف خود ندهد بنابراین به‌احتمال‌زیاد ویروس‌ها روی ماسک مانده‌اند و خود سطح آن ممکن است یکی از عوامل انتقال ویروس باشد. بنیفر در جمعی بودند که همه با ارائه کارت واکسیناسیون و یا آزمایش منفی کرونا وارد شده بودند؛ اما آیا بوسه از روی ماسک در جایی که اغلب افراد واکسینه شده‌اند بی‌خطر است؟

پزشکان و متخصصان بیماری‌های مسری می‌گویند ماسک مانند کاندوم فقط زمانی که نحوه صحیح استفاده از آن‌ها را بشناسید مؤثر است و آن‌هم به معنی ۱۰۰ درصد ایمنی نیست؛ بنابراین هنگام بوسیدن بسیار مراقب باشید.

همین‌طور به یاد داشته باشید، لمس ماسک صورت خودتان یا دیگران و یا رها کردن ماسک و دور انداختن غیربهداشتی ممکن است به اندازه ماسک نزدن شما را در خطر آلودگی به ویروس کرونا قرار دهد.

بیشتر از زندگی