محاکمه دو نوجوان به اتهام برنامه‌ریزی برای کشتار در مدرسه

این دو نوجوان در حال برنامه‌ریزی، تهیه اسلحه و تحقق درباره جزئیات کشتار کلمباین بودند

Lee County Police

دو نوجوان در فلوریدای آمریکا در برابر قاضی قرار گرفتند تا به اتهاماتشان درباره برنامه‌ریزی برای تیراندازی و اجرای نقشه‌ای شبیه به «کشتار کلمباین» که در سال ۱۹۹۹ روی داد، پاسخ دهند.

کانر پروت، ۱۳ ساله و فیلیپ برد، ۱۴ ساله، فعلا به مدت ۲۱ روز در کانون اصلاح و تربیت نوجوانان تحت‌الحفظ خواهند بود.

این دو دانش‌آموز کلاس هشتم مدرسه راهنمایی هارنس مارش در شهر فورت مایرز هستند. آنها روز پنجشنبه پس از آن دستگیر شدند که به یکی از مقامات مدرسه گفته شد این دو نفر در کوله‌پشتی‌شان سلاح حمل می‌کنند. این گزارش اشتباه بود و اسلحه‌ای در کوله‌پشتی آن‌ها یافت نشد ولی بعدتر گزارش‌هایی به دست مسئولان رسید که از برنامه ریزی آن‌ها برای اجرای نقشه یک تیراندازی کور در مدرسه خبر می‌داد.

آن‌ها در هنگام نهار در مورد نقشه تیراندازی با یکدیگر مشورت کرده بودند همچنین آن‌ها نقشه‌ محل قرار گرفتن دوربین‌های نظارتی مدرسه را به دست آورده بودند.

به پلیس اطلاع داده شد و کارآگاهان دریافتند که این دو نوجوان در مورد تیراندازی کلمباین، نحوه ساخت بمب لوله‌ای و نحوه خرید اسلحه در بازار سیاه تحقیق می‌کردند.

مأموران خانه های آنها را جستجو کردند و اسلحه، مهمات و چاقو پیدا کردند.

کارمین مارسنو، کلانتر این منطقه گفت که این دو در حال طراحی یک تیراندازی کور در مدرسه بودند. رویدادی مشابه کشتار کلمباین در کلرادو و کشتار پارکلند در فلوریدا.

او در یک کنفرانس خبری گفت: «این می‌توانست کشتار جدیدی در مدارس ما باشد، اما ما آنها را در مراحل برنامه‌ریزی متوقف کردیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کری تولر، مادر فیلیپ برد، در جلسه دیروز دادگاه از پسرش دفاع کرد.

او گفت که فرزند تنها یک پسر بچه است و او فکر نمی‌کند که این اقداماتشان جدی بوده است.

در کلمباین در ایالت کلرادو در روز ۲۰ آوریل ۱۹۹۹ دو دانش‌آموز به صورت بی‌هدف شروع به تیراندازی در مدرسه‌شان کردند که به کشته شدن ۱۳ نفر منجر شد. در آن زمان کشتار کلمباین بدترین حادثه از این دست در مدارس آمریکا بود. اما در فوریه ۲۰۱۸ یک کشتار دیگر در پارکلند فلوریدا اتفاق افتاد. در این رویداد ۱۴ دانش‌آموز و ۳ نفر از مسئولان مدرسه کشته شدند.

بیشتر از جهان