رئیسی برای مجمع عمومی سازمان ملل پیام ضبط شده می‌فرستد

بسیاری از آمریکا خواسته بودند به عضو «هیات مرگ» ویزای سفر به آمریکا ندهد

ابراهیم رئیسی برنده انتخابات ریاست‌جمهوری تحریم شده ایران معرفی شد-ATTA KENARE / AFP

ابراهیم رئیسی و سران دولت‌های مصر، فرانسه، اندونزی، آفریقای جنوبی و زیمباوه از جمله مقاماتی هستند که پیام از پیش‌ ضبط شده آنها در مجمع عمومی سازمان ملل پخش می‌شود.

بسیاری از دولت بایدن خواسته بودند به رئیسی که رئیس‌جمهور ایران اعلام شده و عضویت در هیات مرگ اعدام‌های ۶۷ را در کارنامه دارد، ‌ویزای سفر به آمریکا ندهد.

مقامات تهران هنوز درباره این گزارش اظهارنظر نکرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آسوشیتدپرس با اشاره به حضور سران بیش از ۱۰۰ کشور جهان در مجمع عمومی سازمان ملل که از هفته آینده آغاز به کار می‌کند، نوشت: سران آمریکا، اردن، برزیل، ونزوئلا، ژاپن، هند، بریتانیا، اسرائیل و فلسطین از جمله مقامات ارشدی به‌شمار می‌روند که در مقر مجموع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور خواهند داشت. ۲۳ وزیر هم شخصا سخنرانی خواهند کرد.

به دلیل همه‌گیری کرونا، امکان حضور ویدیویی و آنلاین ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل نیز در مجموع عمومی وجود دارد. با این حال دیپلمات‌های شماری از کشورها اعلام کرده‌اند که نشست‌های مجازی به اندازه ملاقات‌های رو در رو کارآمد نیست و از همین رو حضور فیزیکی را انتخاب کرده‌اند.

مجمع عمومی سازمان ملل از ۲۰ تا ۲۷ سپتامبر برگزار می‌شود. براساس فهرستی که آسوشیتدپرس به دست آورده هیات‌های افغانستان، میانمار و کره شمالی و گینه آخرین سخنرانان خواهند بود.

بیشتر از جهان