رویداد تاریخی در کلیسای انجیلی لوتری: اولین اسقف آشکارا تراجنسیتی

کلیسای مترقی انجیلی لوتری در سال ۲۰۱۰ روابط هم‌جنس‌گرایانه کشیش‌ها را هم آزاد کرده بود

اسقف مگان روهرر در ماه مه و در پی اعلام  بازنشستگی صاحب‌‌منصب قبلی، به ریاست شورای کلیسایی سیه‌را پاسیفیک انتخاب شد -TiffShuttleswor/ twitter

با انتصاب نخستین اسقف تراجنسیتی علنی، کلیسای انجیلی لوتری تاریخ‌ساز شد.

اسقف مگان روهرر به مدت شش سال در بخش‌های شمالی نوادا و کالیفرنیا خدمت خواهد کرد.

این اسقف که از ضمیر«ایشان» (به جای ضمیر «او»ی مشخص‌کننده «زن» یا «مرد» در زبان‌هایی که ضمیر جنسیتی دارند) استفاده می‌کند، متاهل و دارای دو فرزند است.

این انتصاب روز یک‌شنبه ۲۱ شهریور، طی مراسمی در کلیسای جامع گریس واقع در سانفرانسیسکو انجام گرفت. با توجه به آن که این اسقف ریاست یکی از شوراهای کلیسایی را به عهده خواهد داشت، بر حدود ۲۰۰ هیئت کلیسایی ریاست خواهد کرد.

اسقف روهرر نخستین تراجنسیتی علنی است که در یک مذهب اصلی مسیحی، چنین سمتی را به عهده می‌گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اسقف به نیایشگران گفت: «تقاضای من این است... همان بنده سردرگمی باشم که بودم، با همان دلبستگی‌های قبلی‌ام. اما مهم‌تر از همه، اگر اجازه بدهید و فکر می‌کنم اجازه خواهید داد، امیدوارم بگذارید همچنان شما را و دلبستگی‌های‌ شما را دوست بدارم.»

اسقف روهرر در ماه مه و در پی اعلام  بازنشستگی صاحب‌‌منصب قبلی، به ریاست شورای کلیسایی سیه‌را پاسیفیک انتخاب شد.

طبق گزارش اسوشیتدپرس، در بیانیه اسقف روهرر آمده است: «این سمت را می‌پذیرم، چون اجتماع وسیعی از مسیحیان لوتری کالیفرنیای شمالی و نوادا نیایش‌کنان و اندیشه‌ورزانه رای دادند تا این رویداد تاریخی محقق شود. انتصاب من نشان داد که هر چیزی شدنی است، به شرط آن که به خدا اعتماد کنیم تا ما را مانند شبانی هدایت کند.»

اسقف روهرر پیش از این کشیش کلیسای لوتری گریس در سانفرانسیسکو و نیز هماهنگ‌کننده امور کلیسایی اداره پلیس سانفرانسیسکو بوده است. او همچنین با جماعت دگرباشان و بی‌خانمان‌های این شهر هم همکاری می‌کرده است.

اسقف روهرر دانش‌آموخته رشته دین در دانشگاه آگوستانا در شهر زادگاهش سوفالز واقع در ایالت داکوتای جنوبی است. او سپس برای کسب مدرک کارشناسی ارشد و دکترا راهی مدرسه علوم دینی برکلی شد.

کلیسای مترقی انجیلی لوتری در سال ۲۰۱۰ روابط هم‌جنس‌گرایانه کشیش‌ها را آزاد کرد.

اسقف روهرر یکی از هفت کشیش دگرباش پذیرفته شده در آن سال بود.

این کلیسا ۳.۳ میلیون نفر عضو دارد و یکی از بزرگ‌ترین مذاهب مسیحی در ایالات متحده است.

© The Independent

بیشتر از جهان