راه‌اندازی نخستین لیگ رسمی فوتبال زنان در عربستان سعودی

رئیس فدراسیون فوتبال عربستان سعودی از راه‌اندازی این لیگ در ماه‌های آینده خبر داد و اعلام کرد اعضای تیم ملی زنان از بازیکنان لیگ انتخاب خواهند شد

رئیس فدراسیون فوتبال عربستان سعودی در نشست «راهبرد تحول فوتبال سعودی»-  تصویر از حساب توییتر فدراسیون فوتبال سعودی@saudiFF

یاسر بن حسن المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان سعودی، از راه‌اندازی نخستین لیگ رسمی فوتبال زنان در ماه‌های آینده، به‌عنوان بخشی از برنامه راهبردی تحول گسترده فوتبال عربستان سعودی در آن کشور خبر داد.

به گزارش عرب‌نیوز، رئیس فدراسیون فوتبال سعودی روز پنجشنبه، ۱۸ شهریورماه، در نشستی با عنوان «راهبرد تحول فوتبال سعودی» گفت: «ما برای سال‌های آینده اهداف بلندپروازانه زیادی را برای ارتقای فوتبال زنان در نظر داریم. نخستین گام راه‌اندازی اولین دوره لیگ با حضور تیم‌های مختلف است، که اعضای نخستین تیم ملی فوتبال زنان از میان بازیکنان آن انتخاب خواهند شد.» 

او افزود: «نخستین دوره لیگ رسمی زنان در ماه‌های آینده راه‌اندازی می شود و هدف ما این است که در سال‌های آینده به یک‌هزار بازیکن در این لیگ برسیم.»

بنا بر این گزارش، رقابت‌های لیگ جدید فدراسیون فوتبال عربستان که المسحل از راه‌اندازی آن خبر داده است با لیگ فوتبال زنان که فدراسیون ورزش‌های همگانی عربستان سعودی در ماه نوامبر سال گذشته راه‌اندازی کرد، کاملا  متفاوت است و یک لیگ حرفه‌ای شامل مسابقات کامل ۱۱ نفره خواهد بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس فدراسیون فوتبال عربستان سعودی در نشست «راهبرد تحول فوتبال سعودی» که با حضور عبدالعزیز بن ترکی الفیصل، وزیر ورزش آن کشور برگزار شد، ایجاد نخستین تیم ملی فوتبال زنان، استفاده بیشتر از فناوری مدرن و افتتاح مراکز آموزشی در شهرهای مختلف برای آموزش و حمایت دختران و پسران فوتبالیست در رده‌های سنی مختلف را ازجمله برنامه‌های جدید آن فدراسیون اعلام کرد.  

از دو سال پیش فدراسیون ملی فوتبال عربستان سعودی پس از ایجاد یک بخش فوتبال زنان، خانم مونیکا اشتاب، مربی فوتبال آلمانی را به‌عنوان مسئول تیم ملی زنان منصوب کرده و حضور آن کشور در ششمین دوره رقابت‌های فوتبال زنان شورای همکاری خلیج فارس تایید شد. براساس برنامه اصلاحات در عربستان سعودی، از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی ممنوعیت حضور زنان به‌عنوان تماشاچی در ورزشگاه‌های آن کشور نیز لغو شده است.  

به گفته المسحل تحولات راهبردی آینده تیم ملی زنان شامل ایجاد برنامه‌های تمرینی متعدد برای گروه‌های سنی و سطوح مختلف و همچنین افزودن یک‌هزار بازیکن محلی است که بهترین‌های آن‌ها برای نمایندگی از عربستان سعودی در تیم ملی زیر نظر استاب انتخاب خواهند شد. او همچنین از طراحی و راه‌اندازی زمین‌های اختصاصی فوتبال برای اهداف آموزشی و حمایت از کودکان برای کشف استعدادهای آن‌ها از سنین پایین خبر داد.  

بیشتر از فوتبال