هشدار وزیر دفاع آمریکا در مورد امکان احیای القاعده در افغانستان

لوید آستین: طالبان نباید به القاعده اجازه دهد از خاک افغانستان به عنوان پایگاهی برای انجام حملات تروریستی استفاده کند

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا- DVIDS / AFP

وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه در این خصوص که ممکن است در پی خروج نیروهای آمریکا از افغانستان و روی کار آمدن گروه طالبان، گروه تروریستی القاعده از آن کشور برای بازیابی خود استفاده کند، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، لوید آستین در جمع خبرنگاران در کویت گفت که بازگشت القاعده به افغانستان تهدیدی علیه ایالات متحده خواهد بود و واشینگتن آماده است از تحقق آن جلوگیری کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی افزود: «ماهیت القاعده و داعش چنین است که همیشه برای یافتن جایی برای رشد و احیای خود در تلاش‌اند؛ چه آنجا افغانستان باشد، چه سومالی و چه هر فضای فاقد حکمرانی دیگر.»

وزیر دفاع ایالات متحده تاکید کرد که جامعه بین‌المللی آنچه در افغانستان در حال وقوع است و اینکه آیا گروه تروریستی القاعده قابلیت بازیابی خود در آن کشور را دارد، به دقت زیر نظر گرفته است.

لوید آستین در ادامه اظهارات خود گروه طالبان را خطاب قرار داد و اظهار داشت که آمریکا توقع دارد این گروه به القاعده اجازه ندهد از خاک افغانستان به عنوان پایگاهی برای انجام حملات تروریستی استفاده کند.

اعضای گروه القاعده در حکومت نخست طالبان از ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱، در افغانستان پناه گرفته و فعال بودند. آمریکا هم پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به همین دلیل حمله نظامی به افغانستان را ترتیب داد.