بوسه جنجالی در ونیز: جادوی سینما یا فریب شیرین «نمایش عشق»

همه از خود پرسیدند آیا ما با یک «آقا و خانم اسمیت» دیگر طرف هستیم؟

 بوسه اسکار ایزاک بر بازوی جسیکا چستین در فرش قرمز فستیوال ونیز، اینترنت را به آتش کشید.

فقط چند ثانیه بود. ایزاک به سمت همبازی‌اش در «صحنه‌هایی از این ازدواج» رفت. دست چستین را که به سویش دراز گرفته بود گرفت و با عاشقانه‌ترین نگاهی که می‌شد از یک مرد میان‌سال، با ظاهری میان جیمز باند و کلارک گیبل انتظار داشت، آرام بوسه‌ای بر بازوی او زد.

بوسه‌ای که بلافاصله در تمام شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد و بازار شایعه‌ها را داغ کرد.

آیا ما با یک «آقا و خانم اسمیت» دیگر طرف هستیم؟ آیا اسکار ایزاک و جسیکا چستین با این رفتار عاشقانه علنی می‌خواهند پیام واضحی به همسرانشان بدهند؟

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تنها چند ساعت زمان کافی بود تا علاقه‌مندان فیلم دیدن، تاریخ تمام خیانت‌های سینمایی را با هم مرور کنند. از ریچارد برتون و الیزابت تیلور گرفته تا آنجلینا جولی و برد پیت؛ اما پس‌ازآنکه آن شور و هیجان اندکی فرونشست همگی به یاد آوردند که یک‌بار دیگر هم گول این بازی را خورده بودند!

با آمدن سینماهای خانگی به بازار و پس‌ازآن بسترهای اینترنتی نمایش فیلم و سریال مانند نتفلیکس، آمازون و اپل تی‌وی و نمونه‌های مشابه، زنگ خطر برای سینما به صدا در آمد. چاره نجات سینما هم همانی بود که فقط در سالن تاریک و روبه روی پرده سفید شکل می‌گرفت. «جادوی سینما» چیزی نیست که با پیژامه راحتی و در اتاق نشیمن و با انتخاب فیلم روی نتفلیکس بتوان پیدا کرد؛ اما اگر قرار است حیات فیلم‌سازی در زمین تلویزیون‌های خانگی ادامه پیدا کند بازهم سینما راهی برای ساحری کردن پیدا می‌کند.

سینما و قدرت مسحورکننده‌اش در همین است که تنها دو بازیگر در چند ثانیه می‌توانند طوفانی از تبلیغات را برای فیلمی که در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند بسازند. آن‌هم نه در بوسه‌ای یواشکی و دور از چشم پاپاراتزی ها! بلکه روبه روی صدها دوربین و خبرنگار و با یک صحنه‌سازی عالی «نمایش عشق» را در یک صحنه فاخر و درعین‌حال شیطنت‌آمیز به رخ بکشند.

آقایان خانم‌ها! خیالتان راحت. خبری از خیانت در کار نیست. آنچه دیدیدم «سینما» بود. مشابه بازی حیرت‌انگیز بردلی کوپر و لیدی گاگا در شب اسکار. گفته بودم یک‌بار دیگر گول «نمایش عشق» را خورده بودیم!

بعدازآنکه دنیا با آوازخوانی، نگاه‌های عاشقانه و سر بر شانه گذاشتن‌های ستاره‌های فیلم «ستاره متولد شد» حسابی سرگرم شدند و برای شریک زندگی بردلی کوپر دل سوزاندند، لیدی گاگا فاش کرد که همه این‌ها ادامه داستان فیلم و بازی بوده است. گاگا به اپرا وینفری گفت آن اجرای عاشقانه «کاملاً هماهنگ شده بود».

 جسیکا چستین هم پس از اجرای صحنه عاشقانه، با شیطنت تصویری در توییترش منتشر کرد که نشانه این بود که آنچه روی فرش قرمز دیدیم هم ادامه همان بازی بود.

چستین با انتشار تصویری از صحنه بوسیدن مشابه در فیلم خانواده آدامز که گومز بازوی مورتیشیا آدامز را می‌بوسد، یک شکلک شیطان گذاشت و نوشت «سپتامبر. دوازدهم،»(تاریخ انتشار نمایش جدید آن‌ها)

چستین و ایزاک در واقع بیش از بیست سال است که همدیگر را می‌شناسند. زمانی که برای اولین بار هنگام حضور در «جولیارد» با هم ملاقات کردند. آن‌ها همچنین در سال ۲۰۱۴ در فیلم «خشونت‌بارترین» همبازی بودند؛ اما هر دو با خوشحالی با افراد دیگری ازدواج‌کرده‌اند.

چستین در سال ۲۰۱۷ با مدیر اجرایی مد جیان لوکا (Gian Luca Passi de Preposulo) ازدواج کرد که با او دو فرزند دارد. به همین ترتیب، ایزاک در سال ۲۰۱۷ با فیلم‌نامه‌نویس الویرا لیند پیمان زناشویی بست و آن‌ها هم دو فرزند دارند. در زمانی که این بوسه جنجالی اتفاق افتاد، همسر ایزاک هم در میان تماشاگران بود و با توجه به سابقه نویسندگی، اگر تنها کمی از شیطنت همسر بازیگرش در او هم باشد احتمالاً او هم از این نمایش زنده لذت برده است.

«صحنه‌هایی از ازدواج» یک سریال تلویزیونی آمریکایی است به نویسندگی و کارگردانی هاگا لیوی (Hagai Levi) اسرائیلی برای شبکه نمایش HBO تهیه شده است. این مجموعه یک بازسازی انگلیسی‌زبان از سریال سوئدی با همین نام است که در سال ۱۹۷۳ توسط اینگمار برگمان ساخته شد.

بیشتر از فیلم