تداوم رویای قهرمانی تنیسورهای ۱۸ ساله در نیویورک

لیلا فرناندز در جریان رقابت‌های تنیس زنان در مرحله دوم مسابقات موفق شد اوساکا را از دور رقابت‌ها کنار بزند

 لیلا فرناندز، تنیسور ۱۸ ساله کانادایی - Elsa/AFP

سه روز پیش بود که آلکاراس جوان و ۱۸ ساله موفق شد سیتسیپاس، مرد شماره ۳ تنیس جهان، را شکست دهد و در مسابقات تنیس آزاد امریکا تاریخ‌ساز شود. اینک او تنها تنیسور مرد است که در ۳۰ سال اخیر با این سن کم موفق شده است به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های گرند اسلم صعود کند؛ اما این تاریخ‌سازی فقط به این تنیسور مرد خلاصه نمی شود چرا که در تنیس زنان نیز یک پدیده خود را به دنیای تنیس معرفی کرده است.

 لیلا فرناندز در جریان رقابت‌های تنیس زنان در مرحله دوم مسابقات موفق شد اوساکا، زن شماره ۲ تنیس جهان، را از دور رقابت‌ها کنار بزند و همگان بر این تصور بودند که شاید مشکلات اوساکا در سال جاری از او بازیکنی ضعیف ساخته است که به‌راحتی بازی را به حریفان واگذار می‌کند؛ اما فرناندز ۱۸ ساله شب یکشنبه شب موفق شد آنجی کربر آلمانی، دارنده عناوین مختلف از جمله رقابت‌های گرند اسلم و نفرهفدهم جهان را در حالی که ست نخست را ۶-۴ به او واگذار کرده بود، در دو ست بعدی ۷-۶ و ۶-۲ شکست دهد و به جمع هشت تنیسور پایانی رقابت‌ها آزاد آمریکا راه یابد.

این تنیسور ۱۸ ساله کانادایی در دور بعدی رقابت‌ها باید به مصاف الینا اسویتولینا اوکراینی، نفر پنجم تنیس زنان جهان و دارنده مدال برنز المپیک، برود که در این رقابت‌ها نمایش درخشانی داشته است و در مرحله قبلی مسابقات نیز موفق شده بود سیمونا هالپ، زن شماره ۱ سابق جهان، را شکست دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارلوس آلکاراس ۱۸ ساله نیز همانطور که گفته شد در قسمت مردان کار بزرگی کرد و موفق شد در یک بازی دشوار که مانند دیدار با سیتسیپاس به ست پنجم کشیده شد، حریف آلمانی خود پیتر گویوفچک را هم از پیش رو بردارد و جوان‌ترین تنیسوری باشد که از سال ۱۹۶۸ به این طرف توانسته است در جمع هشت تنیسور پایانی رقابت‌های نیویورک حاضر باشد. به این ترتیب به نظر می‌رسد نسلی جدید و فصلی نوین از تنیس در راه است و این بازیکنان جوان جای اسطوره‌هایی مانند نادال، فدرر، جوکوویچ و سرنا ویلیامز را خواهند گرفت.

از دیگر نتایج مهم در بخش مردان می‌توان به برد آلیلاسیم کانادایی مقابل تیافو از آمریکا اشاره کرد که موفق شد این حریف سرسخت را در چهار ست مغلوب کند. آلیاسیم کانادایی که عموی رافائل نادال مربی او است، در این یک سال اخیر نمایش خوبی در رقابت‌ها داشته است و به نظر می‌رسد با حضور مربی بزرگی همچون تونی نادال، پله‌های ترقی را خیلی سریع طی کرده است. تونی نادال علاوه بر مربیگری برای آلیاسیم کانادایی، مدیر اصلی آکادمی تنیس رافائل نادال در شهر مایورکا اسپانیا نیز هست.

دنیل مدودف، مرد شماره ۲ تنیس جهان، نیز روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارد. او در روند پیروزی‌های خود موفق شد در یک بازی آسان و در سه ست متوالی با نتایج ۶-۳، ۶-۴ ۶-۳ از سد دن اونس بریتانیایی عبور کند و خود را در جمع هشت تنیسور پایانی رقابت‌ها ببیند. او در مرحله یک چهارم نهایی باید با فان د زنشلوپ از هلند دیدار کند که در این رقابت‌ها از جدول مقدماتی به جدول اصلی مسابقات راه یافته و در مرحله قبل نیز موفق شده است در یک بازی حساس شوارتسمن آرژانتینی و سمج را در پنج ست مغلوب کند.

بیشتر از تنيس