سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان، در نبرد با طالبان جان باخت

آقای دشتی ساعاتی پیش از کشته شدنش گفت که «نیروهای قهرمان جبهه مقاومت برای هر نوع تجاوز آماده دفاع هستند»

احمد مسعود(چپ)  و فهمین دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان- عکس از توییتر احمد قصانی

فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان، یکشنبه شب در نبرد با طالبان جان باخت. آقای دشتی خواهرزاده داکترعبدالله عبدالله بود. دشتی بیست و یک سال پیش هنگام حمله انتحاری دو تروریست علیه احمد شاه مسعود در تخار نیز زخمی شده بود.

ساعاتی پیش از اعلام خبر کشته شدن آقای دشتی، او در توییتی از وضعیت جنگی استان پنجشیر خبر داد و نوشت: «نیروهای قهرمان جبهه مقاومت برای هر نوع تجاوز آماده دفاع هستند و مبارزه می‌کنند و شکست را نمی‌پذیرند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای دشتی در این پیام‌ خود همچنین از پیروزی‌های جبهه مقاومت و شکست طالبان در پنجشیر خبر داد و در ادامه گفت: «طالبان شکست خوردند و تلفات زیادی دادند، اما ماشین تبلیغاتی آنان سعی می‌کند برای انحراف توجه تبلیغات‌‌شان را گسترش دهند و روحیه‌ها را در کابل و ولایت‌ها تضعیف کنند.»

یکشنبه شب همچنین احمد مسعود، فرمانده مقاومت پنجشیر نیز، از مذاکره با طالبان و درخواست علمای دینی برای قطع جنگ استقبال کرده بود.

او گفت: «جبهه مقاومت ملی افغانستان از اکثریت مواد قطعنامه «علمای افغانستان» که به تاریخ ۱۴ سنبله سال جاری در کابل به منظور «قطع فوری جنگ» صادر گردیده استقبال می نماید.»

احمد مسعود افزود:‌ «جبهه مقاومت ملی در اصول موافق به حل مشکلات جاری و قطع فوری جنگ و ادامه روند مذاکرات می باشد و امیدوار است که گروه طالبان به این خواست علمای کرام لبیک گفته و گام‌های عملی بردارد.»