کشته شدن ۱۳ پلیس عراقی در حمله نیروهای داعش

این حمله به نیروهای پلیس در یک ایست بازرسی در ۴۰ کیلومتری جنوب کرکوک رخ داده است

نیروهای پلیس عراق در حال نگهبانی در یک ایست بازرسی(تصویر آرشیوی است)- AHMAD AL-RUBAYE / AFP

منابع پزشکی و امنیتی در عراق از کشته شدن ۱۳ نیروی پلیس آن کشور در حمله گروه تروریستی داعش به یک ایست بازرسی در نزدیکی شهر کرکوک، در شمال آن کشور، خبر دادند.

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه، ۱۴ شهریورماه، به نقل از یک مقام ارشد پلیس عراق، نوشت حمله افراد داعش به ایست بازرسی پلیس درست پس از نیمه‌شب گذشته در منطقه الراشد در چهل کیلومتری جنوب شهر کرکوک اتفاق افتاد که کشته‌شدن ۱۳ نفر از نیروهای پلیس را درپی داشت.

مقام‌های بیمارستانی کرکوک نیز تعداد کشته‌شدگان پلیس در این حمله را تایید کرده‌اند. 

دولت عراق پس از سه سال مقابله با نیروهای گروه تروریستی «دولت اسلامی» یا داعش، در سال ۲۰۱۷ میلادی از پیروزی بر این گروه و آزادی کامل کشور از چنگ این نیروهای خبر داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما از آن زمان به‌بعد همچنان هسته‌های پراکنده افراد وابسته به این گروه تروریستی در مناطق و استان‌های مختلف عراق در حمله‌هایی مرگبار، شهروندان و به‌ویژه نیروهای پلیس و ارتش این کشور و همچنین مواضع شبه‌نظامیان حشد شعبی را هدف قرار می‌دهند.

اواخر تیرماه درپی انفجاری در بازار در شهرک صدر بغداد، که مسئولیت آن را گروه داعش برعهده گرفت، دست‌کم ۳۵ نفر کشته و ۶۰ نفر مجروح شدند. اواخر مردادماه نیز در حمله نیروهای داعش به یک پایگاه حشد شعبی در شمال بغداد، پایتخت عراق، دست‌کم سه نفر از این شبه‌نظامیان کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

در بهمن‌ماه گذشته نیز داعش مسئولیت انفجاری انتحاری در در بازاری شلوغ در بغداد را برعهده گرفت که دست‌کم ۳۲ کشته و ۱۱۰ مجروح برجای گذاشت. برخی تحلیلگران مسائل عراق، آن حمله انتحاری را نشانه‌ای از فعال شدن دوباره دوباره گروه تروریستی داعش در آن کشور دانستند.

بیشتر از جهان