سفیر ایران: حل مشکل برق لبنان را پیشنهاد دادیم

سوخت ارسالی از سوی ایران به زودی به لبنان می‌رسد

محمد جلال فیروزنیا، سفیر ایران در لبنان - عکس از العالم

سفیر ایران در لبنان با اشاره به ادامه روند ارسال سوخت به لبنان گفت حل مشکل برق را هم به دولت لبنان در مراحل مختلف پیشنهاد داده‌ایم و ما در این زمینه دارای توانمندی‌هایی هستیم.

محمد جلال فیروزنیا در گفت و گو با شبکه خبری المنار لبنان که به گروه حزب الله نزدیک است، با بیان اینکه سوخت ارسالی از سوی ایران به زودی به لبنان می‌رسد، اظهار داشت این عملیات در چارچوب روابط برادرانه میان دو کشور و تجارت قانونی به شمار می‌رود و دلیلی برای دخالت هیچ طرفی وجود ندارد و آمریکایی‌ها و یا دیگران حق دخالت در این باره را ندارند.

او همچنین درباره نحوه دریافت سوخت گفت که این موضوع به دست اندرکاران لبنانی و «برادران حزب الله» و طرف‌های ذی‌ربط مربوط می‌شود.

به دنبال اعلام خبر حرکت نفتکش‌های حامل سوخت از ایران به لبنان توسط دبیرکل حزب‌الله، پایگاه خبری نور نیوز نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران در گزارشی اختصاصی نوشت این محموله‌ها از سوی

گروهی از تجار شیعه لبنانی خریداری شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله پیش‌تر در روز پنج‌شنبه، ۲۸ مردادماه، در سخنرانی تلویزیونی خود به مناسبت «عاشورا»، از بارگیری و انجام هماهنگی‌های لازم برای ارسال چندین نفتکش حامل سوخت ایران به اسرائیل خبر داد و گفت که نخستین نفتکش طی چند ساعت آینده به سمت لبنان حرکت خواهد کرد.

به گفته او، نخستین نفتکش حامل «گازوئیل» است و محموله‌های بعدی هم پس از آن فرستاده خواهند شد.

سعد حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان، در واکنش در یک رشته توییت نوشت: «آنچه امروز صبح در مورد ورود کشتی‌های ایرانی شنیدیم، آیا خبری خوب برای لبنانی‌ها است یا خبری خطرناک که به درگیر شدن لبنان در منازعات داخلی و خارجی می‌انجامد؟» وی افزود، حزب‌الله می‌داند که دلیل اصلی بحران سوخت در لبنان، قاچاق عمدی برای خدمت به رژیم سوریه است.

حمایت‌های جمهوری اسلامی از گروه‌های نیابتی نزدیک به خود آن هم در حالی که فشار اقتصادی در ایران افزایش یافته است، واکنش‌های بسیاری در میان افکار عمومی به دنبال داشته است.

بیشتر از جهان