درگیری‌ها در پنجشیر ادامه دارد

فعالان جبهه مقاومت اعلام کرده‌اند که به‌زودی مقاومت در دیگر نقاط افغانستان نیز آغاز خواهد شد

درگیری‌ها در پنجشیر وارد چهارمین روز شدـ Ahmad SAHEL ARMAN / AFP

به گزارش‌ منابع خبری، نبرد سنگین میان طالبان و جبهه مقاومت به رهبری احمد مسعود در استان پنجشیر جریان دارد و درگیری‌ها وارد چهارمین روز شد. علی میثم نظری، سخنگوی این جبهه، اعلام کرده است تلفات سنگینی به طالبان وارد شده است.

به گفته نظری، تاکنون ۳۵۰  طالب کشته و ۲۹۰ طالب زخمی شده‌اند. اما طالبان این آمار را رد کرده است و می‌گوید ۳۴ نفز از جبهه مقاومت کشته شده‌اند. هنوز درگیری شدید در این استان ادامه دارد.

جنگ در استان پنجشیر زمانی آغاز شد که طالبان از مسیر خاواک و گلبهار از سمت استان پروان در جنوب حمله کرد. درگیری‌ها در پنجشیر پس از آن شدت گرفت که ملا امیر جان متقی، رئیس کمیسیون دعوت و ارشاد، دو روز پیش در پیامی صوتی اعلام کرد مذاکرات با جبهه مقاومت پنجشیر نتیجه نداده است و از مردم پنجشیر خواست به طالبان بپیوندند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طالبان پیش‌تر اینترنت استان پنجشیر و ارتباط مردم محلی با بیرون را قطع کرده بود.

علی میثم نظری، سخنگوی جبهه مقاومت، روز گذشته به رسانه‌ها گفت طالبان در نشست‌ها، به آن‌ها پیشنهاد داده است که به پنجشیر خودمختاری خواهد داد و احمد مسعود، رهبر این جبهه، و بعضی بزرگان این استان را در دولت سهیم خواهد کرد اما جبهه مقاومت نپذیرفته است. نظری گفت مقاومت پنجشیر برای تامین عدالت برای تمام افغانستان است.

مقاومت پنجشیر به رهبری احمد مسعود، پسر احمد شاه مسعود، پس از سقوط افغانستان به‌دست طالبان آغاز شد. خواسته این جبهه ایجاد حکومت فراگیر ملی با مشارکت اقوام و رهبران سیاسی افغانستان و نظامی مبتنی بر ارزش‌های حقوق بشری است.