سیل در نیویورک دست‌کم هفت کشته برجای گذاشت

بقایای توفند ویرانگر آیدا در حرکت به‌سمت شمال شرقی آمریکا به ایالت‌های نیویورک و نیوجرسی رسید

باران بی‌امان و جاری شدن سیل ناگهانی در شهر نیویورک دست‌کم هفت کشته برجای گذاشت.

توفند آیدا که روزهای گذشته در ایالت‌ جنوبی لوئیزیانا در آمریکا ویرانی‌های بسیار به‌بار آورد، در ادامه مسیر خود به‌سمت شمال شرقی، لغو پرواز هواپیماها و اعلام وضعیت اضطراری در ایالت‌های نیویورک و نیوجرسی را به‌دنبال داشت.

خبرگزاری فرانسه روز پنج‌شنبه، ۱۱ شهریور ماه، به نقل از پلیس نیویورک از کشته‌شدن دست‌کم هفت نفر در سیلاب‌های ناگهانی چهارشنبه در آن شهر خبر داد.

بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک، چهارشنبه شب هنگام اعلام وضعیت اضطراری در شهر نیویورک، وضعیت خطرناک آب‌گرفتگی در خیابان‌ها و معابر را ناشی از یک «رویداد آب‌وهوایی تاریخی» دانست.

در پی شرایط بحرانی ناشی از آب‌گرفتگی معابر، تردد غیرضروری خودروها در خیابان‌های شهر نیویورک از چهارشنبه شب تا ساعت پنج بامداد پنجشنبه ممنوع اعلام شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنابر گزارش‌ها مناطق بروکلین و کوئینز بیش از همه مناطق شهر نیویورک تحت تاثیر سیل و بارندگی قرار گرفتند، اما میزان آب‌گرفتگی در ایستگاه‌ها و خطوط متروی شهر درحدی بود که مسئولان حمل‌ونقل عمومی تمام خدمات ریلی زیرزمینی در نیویورک را به‌حالت تعلیق درآوردند.   

علاوه‌بر این، باران ناگهانی و سیل‌آسا صدها پرواز در فرودگاه‌های لاگواردیا، جی‌.اف.کی و نیوآرک را لغو کرد.

فرماندار نیویورک، کتی هوکول، و همچنین فیل مورفی، فرماندار ایالت نیوجرسی که در مجاورت نیویورک قرار دارد، در این دو ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرده‌ و از مردم خواسته‌اند که به معابر سیل‌زده نزدیک نشوند.  بنابر گزارش‌ها، سیل در ایالت نیوجرسی نیز دو کشته برجای گذاشته است. 

اداره خدمات هواشناسی ملی ایالات متحده در نیویورک این حجم باران را بی‌سابقه اعلام کرد و چهارشنبه شب برای نخستین‌بار در این منطقه، از وضعیت اضطراری ناشی از سیل‌های ناگهانی در این منطقه خبر داد و از شهروندان خواست که به مناطق با ارتفاع بیشتر بروند.

توفند آیدا در مسیر خود ویرانی‌های بسیاری برجای گذاشته و تنها در شهر نیواورلئان، باعث قطع برق خانه‌های بیش از یک‌میلیون نفر شده است. براساس گزارش‌ها صدهاهزار نفر نیز در ایالت‌های نیوجرسی و پنسیلوانیا با وضعیت مشابهی مواجه شده‌اند.

بیشتر از جهان