چرا آنجلینا جولی نگران زنبورهای عسل است؟

«زنبورها مهم‌ترین جانداران روی زمین هستند »

آنجلینا جولی به تلاش‌هایش برای مراقبت و افزایش جمعیت زنبورهای عسل ادامه می‌دهد.

این ستاره سینما و فعال حقوق بشر می‌گوید زمانی که در آغاز راه، برای بهتر شدن وضعیت بی‌جا شدگان در جهان فعالیت می‌کرد همیشه ‌به این موضوع برمی‌خورد که به تغییرات اقلیمی، به‌عنوان یکی از عوامل مهم آوارگی، باید توجه شود. یکی از تأثیرات این تغییرات آب و هوایی، از بین رفتن تدریجی نسل زنبورهای عسل است که تأثیر زیان‌بار و غیرقابل برگشتی بر روی تولید مواد غذایی و کشاورزی دارد.

ستاره سینما در گفتگو با نشریه ووگ درباره برنامه حمایتی «زنان برای زنبورها» گفتگو کرد. در این برنامه که از سوی یونسکو، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، برگزار می‌شود ۵۰ زنبوردار زن از مناطق مختلف در طول پنج سال آموزش می‌بینند تا ۱۲۵ میلیون زنبورعسل را تا سال ۲۰۲۵ به جمعیت در حال کاهش زنبورها، اضافه کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بازیگر ۴۶ ساله در ویدئویی که ووگ منتشر کرده است صراحتاً در مورد تلاش برای نجات حشرات گرده‌افشان و آموزش نسل جدیدی از زنبورداران صحبت کرد و لباس زنبورداری پوشید.

این ویدئو در پرووانس فرانسه فیلم‌برداری شد، جایی که جولی به شرکت‌کنندگان برنامه زنان برای زنبورها که در حال برگزاری است، پیوست.

جولی با یادآوری هشدارها درباره از بین رفتن زنبورهای عسل می‌گوید: «وقتی واقعاً در مورد آن تحقیق می‌کنید و واقعاً شروع به یادگیری می‌کنید، می‌فهمید، چه چیزی از دست می‌دهیم، ۳۰ درصد زنبورهای عسل ناپدید می‌شوند. اگر زنبورداران و مکان‌هایی مانند OFA را نداشتیم، همه آن‌ها را از دست می‌دادیم، وقتی همه آن‌ها را از دست می‌دهیم چه اتفاقی می‌افتد؟»

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vogue (@voguemagazine)

برنده اسکار سپس خاطرنشان کرد که او در آغاز راه بیش از آنکه «محیط‌بان» باشد، فعال حقوق انسان‌ها بود؛ اما دریافت که مسائلی مانند آوارگی، «همیشه به محیط باز می‌گردد. حتی افراد آواره اغلب به دلیل آسیب به محیط‌زیست آواره می‌شوند.»

او در این ویدئو توضیح می‌دهد به نظر او «زنبورها مهم‌ترین جانداران روی زمین هستند. از هر سه لقمه غذایی که می‌خوریم، یک‌لقمه‌اش حاصل تلاش گرده‌افشان‌ها است.»

طبق اعلام سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل، از هر چهار محصول غذایی اصلی برای مصرف انسان باردهی سه مورد - و بیش از یک‌سوم زمین‌های کشاورزی در سراسر جهان - تا حدی به گرده‌افشان بستگی دارد.

بیشتر از زندگی