روایتی از عاشقانه‌های جان‌.اف کندی

دایانا دی وگ با رئیس جمهوری آمریکا نخستین بار در سال ۱۹۵۸ ملاقات کرده بود

جان اف کندی، سی و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا، و همسرش ژاکلین کندی (راست)- CECIL STOUGHTON-WH PHOTOGRAPHS / JFK Presidential Library / AFP

یک زن ۸۳ ساله که مدعی است معشوقه سابق جان اف کندی، سی و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا، بوده است، جزئیات روابطش را با او افشا کرده است.

 دایانا دی وگ گفت جان کندی را بار نخست در سال ۱۹۵۸، زمانی که ۲۰ سال بیشتر نداشت، در یک سالن بزرگ رقص و در جریان کارزار او برای انتخاب مجدد در سنای آمریکا ملاقات کرده بوده است.

او در مطلبی که روز شنبه در نشریه «اِر مِیل نیوز» منتشر شد، نوشت: «سناتور (کندی) در مقابل من در آن سوی میز ایستاده بود و به من نگاه می‌کرد. دعا کردم، خدای من نگذار سرخ شوم...، که البته بی‌فایده بود.»

دی وگ در ادامه به‌خاطر می‌آورد که کندی به او گفته بوده است: «صندلی‌ات را به من بده تا این پیرمرد خسته بتواند کنار دختری زیبا بنشیند.»

خانم دی وگ که در آن زمان دانشجوی دانشگاه بود، می‌گوید کندی اغلب به او می‌گفته «خاص و جذاب» است.

دی وگ در ادامه به نقل از کندی می‌نویسد: «می‌دانی، آینده‌ای عالی در تو می‌بینم.» دی ویگ در ادامه می‌گوید کندی همواره لبخند می‌زد و به گونه‌ای به من نگاه می‌کرد که امیدوار بودم نگاهی خاص باشد. آن زمان تشخیص نمی‌دادم که به سادگی در تور افتاده‌ام و از سایر دانشجوها که شاید می‌توانستد در چنان وضعیتی از من حمایت عاطفی کنند، دور شده‌ام.» 

دی وگ می‌افزاید که جنبش «#من هم»، «زمینه لازم را برای ارزیابی مجدد» و اندیشیدن به «نبودِ برابری، و خیال‌پردازی» در رابطه‌اش با رئیس جمهوری که در سال ۱۹۶۳ ترور شد، فراهم کرده است. 

ظاهرا رابطه میان دی وگ و جان کندی چهار سال ادامه داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما دی وگ در ادامه می‌نویسد که آن رابطه، «یک قصه عاشقانه» نبوده است و سال‌ها طول کشیده است تا او بتواند «از آن التیام» یابد و همان‌قدر هم طول کشیده است تا بتواند «سرانجام در موردش» بنویسد.

او می‌گوید که راننده او را از محل سکونتش در اقامتگاه دانشجویان برمی‌داشت و او را تا محل کارزارهای کندی همراهی می‌کرد.

 به گفته دی وگ، آن رابطه با این آگاهی که کندی او را «دوست نداشت»، سردتر شد و به‌رغم اسکان دی وگ در واشنگتن پس از انتخاب کندی در مقام ریاست جمهوری در سال ۱۹۶۰،  شمار دیدارهای آن دو کاهش یافت.

خانم دی وگ می‌گوید احساساتش را «با وقف هرچه بیشتر خود به شغل خود به عنوان شاخص هویت» خود، کنترل می‌کرده است. او در آن هنگام دستیار اداره پژوهش‌های شورای امنیت ملی آمریکا بود. 

سپس در سال ۱۹۶۲ کندی متوجه شد که پدر خانم دی وگ، «ایمری دی وگ»، اقتصاددان مجار، مشاور او در امور سیاسی بوده است.

خانم دی وگ در گفت‌وگو با نشریه نیویورک پست گفت: «او بد من را نمی‌خواست، اما متوجه شد که این رابطه می‌تواند برایش مشکل‌ساز شود، چون خیلی‌ها پدرم را می شناختند. اما او نمی‌توانست مرا به‌سادگی رها کند. به همین دلیل باید رابطه‌مان را به‌گونه‌ای کم می‌کردیم.  کاملا متوجه آنچه می‌گذشت نبودم، تا آن که ناگهان همه چیز عوض شد.»

رابطه میان آن دو با کناره‌گیری خانم دی وگ از کار و اسکانش در پاریس خاتمه یافت و در پاریس بود که او خبر ترور جان کندی را شنید.

او در اشاره به واکنشش به آن واقعه، به نیویورک پست گفت: «کرخ شدم. در رستوران کوچکی در محله‌ام شام می‌خوردم که خبر (ترور کندی) را شنیدم. فکر کردم واقعیت ندارد.»

خانم دی وگ که همچنان پس از بیست سال دفتر مشاوره روانی خود را دارد ، در یادآوری رابطه‌اش با کندی می‌گوید هرچند «‌سن قانونی را پشت سر گذاشته بودم» اما نمی‌دانم آیا کندی باید به «نبود توازن قدرت» در آن رابطه فکر می‌کرد یا نه. 

© The Independent

بیشتر از زندگی