خالق سیمپسون‌ها: آپو باقی می‌ماند

برخی اتهام‌های نژادی در مورد «آپو» مطرح شده بود

Amy Sussman / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

مت گرونینگ، خالق سریال کارتونی سیمپسون‌ها تصریح کرد که نمایش بدون شخصیت جنجالی«آپو ناهاساپیماپتیلون» نوشته نخواهد شد.

خالق سریال محبوب تلویزیونی فاکس، پایان هفته‌ی پیش در نمایشگاه D23  تأیید کرد که با وجود مسائل کلیشه‌ای نژادی مطرح شده در مستند «مشکل با آپو»(۲۰۱۷)، «آپو» در این نمایش باقی خواهد ماند.

به نوشته‌ی «ورایتی»، گرونینگ گفت: «بله، او در نمایش باقی خواهد ماند. ما عاشق آپو هستیم. ما به آپو افتخار می‌کنیم».

«سیمپسون‌ها» قبلاً در سال ۲۰۱۸ با استفاده از شخصیت‌های نمایش، بحث و مشاجره‌ای را دامن زده بود.

در یک قسمت سریال با عنوان «خواستند ثواب کنند، کباب شدند»، مارج کتاب مورد علاقه لیزا را می‌خواند در حالی‌که مواظب است کلیشه‌های قدیمی مورد استفاده در کتاب را به روز کند تا کمتر توهین آمیز باشد.

در پاسخ، لیزا جواب می‌دهد: «چیزی که از ده‌ها سال قبل شروع شده و مورد تحسین قرار گرفته و توهین محسوب نمی‌شده، اکنون از نظر سیاسی نادرست است. پس ما دیگر چکار می‌توانیم بکنیم؟» در طول این نظر او مستقیماً به دوربین نگاه می‌کند.

همچنین در سال ۲۰۱۸ شایعاتی مبنی بر کنار گذاشتن این شخصیت منتشر شد که «ال جین» تهیه کننده سریال آن را رد کرد.

در همان سال، هنک آزاریا، بازیگر سفیدپوستی که به جای آپو حرف می‌زند، گفت که او مایل است از این نقش کناره‌گیری کند، زیرا به نظرش کناره‌گیری «کار درستی است».

او گفت: «وقتی که مردم آسیای جنوبی و هندی‌ها، در این کشور در مورد احساسشان صحبت می‌کنند، اینکه چطور درباره این شخصیت فکر می‌کنند، و تجربه‌ی نسل آمریکایی آنها از آن چه بوده است، من فکر می‌کنم مهم‌ترین چیز این است که ما باید به آنها گوش دهیم».

آزاریا افزود:«از نظر تلویزیون، شنیدن صداهای مختلف به معنای حضور داشتن در اتاق نویسندگان است. من واقعاً می‌خواهم هندی‌ها و نویسندگان آسیای جنوبی را در اتاق نویسندگان ببینم. نه به صورت سمبلیک، بلکه به طور واقعی در مورد مسیر جدیدی که این شخصیت ممکن است برود، بگویند، از جمله نحوه بیان کردن یا نکردن آن».

او ادامه داد: «من واقعا خوشحالم و مایلم کنار بروم. یا اینکه به تحول آن به چیز جدیدی کمک کنم. من واقعاً امیدوارم که این کاری باشد که سیمپسون‌ها انجام بدهند، این کار نه تنها قابل فهم است، بلکه احساس می‌کنم کاری مناسب در حق من است».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر