جودوکاران نابینای ایران در مسابقات پارالمپیک توکیو دو مدال طلا گرفتند

نوری در نیمه‌نهایی این رقابت به سد جودوکار فرانسوی خورد و در نهایت با امتیاز طلایی پیروز شد

وحید نوری برنده مدال طلای مسابقات جودو پارالمپیک توکیو - Kazuhiro NOGI / AFP

ورزشکاران ایرانی در پنجمین روز بازی‌های پارالمپیک توکیو در پنج رشته ورزشی رقابت کردند و موفق به کسب دو مدال طلا و دو مدال نقره شدند.

به گزارش ایسنا، در پنجمین روز از بازی‌های پارالمپیک توکیو ورزشکاران ایران در رشته‌های تیروکمان، دوومیدانی، جودو، و وزنه‌برداری مسابقه دادند. وحید نوری و محمدرضا خیرالله‌زاده در جودو مدال طلا گرفتند، و علیرضا مختاری و حامد صلحی‌پور نیز به‌ترتیب در دوومیدانی و وزنه‌برداری موفق به کسب مدال نقره شدند.

درخشش دو جودوکار ایرانی در حالی بود که کمیته ملی پارالمپیک آنان را در گروه ورزشکاران بخت مدال نقره قرار داده بود.

وحید نوری که در دور نخست رقابت‌ها با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود، در دور دوم سلیوا از برزیل را با اقتدار شکست داد.

نوری در نیمه‌نهایی این رقابت به سد جودوکار فرانسوی خورد و در نهایت با امتیاز طلایی پیروز شد. بسیاری از کارشناسان منتظر رقابت نوری و نازاینکوی اوکراینی در فینال بودند، اما باخت نفر نخست رتبه‌بندی وزن منهای ۹۰ کیلوگرم جهان به استوارت الیوت از بریتانیا، باعث شد نوری در فینال حریف الیوت شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استوارت الیوت هر چند در نیمه‌نهایی نازارینکوی نامدار را شکست داده بود، اما در فینال نتوانست بیشتر از دو دقیقه برابر قهرمان ایرانی دوام آورد و در نهایت با امتیاز ایپون ضربه‌فنی شد تا نوری نخستین طلای پارالمپیکی خود را کسب کند.

محمدرضا خیرالله‌زاده در وزن به‌اضافه ۱۰۰ کیلوگرم نخست حریفی از جاماییکا را مغلوب کرد، و در ادامه نماینده کره جنوبی را از پیش رو برداشت. او در فینال هم حریف گرجستانی خود را با امتیاز ایپون شکست داد تا تمامی حریفان خود را با امتیاز ایپون مغلوب کرده باشد.

روز یکشنبه، علیرضا مختاری هم در ماده پرتاب وزنه ۵۳ با هشت حریف از کشورهای دیگر رقابت کرد و با بهترین پرتابش به طول ۸ متر و ۴۸ سانتی‌متر، صاحب مدال نقره شد.

در روزهای گذشته روح‌الله رستمی در وزنه‌برداری به مدال طلا، امیر جعفری در وزنه‌برداری به مدال نقره، و امان‌الله پاپی در دوومیدانی به مدال نقره رسیده بودند.

اکنون ایران با ۳ مدال طلا و ۴ مدال نقره در رده شانزدهم جدول مدالی قرار دارد. 

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در چهارمین مسابقه خود به مصاف بریتانیا، یکی از سخت‌ترین رقبای خود، رفت و با نتیجه ۶۹ بر ۵۷ شکست خورد. این سومین شکست تیم ملی بسکتبال با ویلچر در بازی‌های پارالمپیک توکیو بود. بسکتبالیست‌های ایرانی پیش از این مقابل استرالیا و آمریکا شکست خورده بودند و برابر الجزایر به برتری رسیده بودند.

بیشتر از ورزش