دلقک سابق آمریکایی پس از ۳۰ سال، به قتل دختر نوزادش متهم شد

علت مرگ این نوزاد یک‌ماهه در سال ۱۹۹۱ آسیب مغزی ناشی از تکان شدید ثبت شده بود

این مرد ۵۲ ساله اهل ایالت ویسکانسین آمریکا پیش‌تر نقش «دلقک احمق» را بازی می‌کرد‌ـ © Milwaukee County Jail

یک مرد ۵۲ ساله اهل ایالت ویسکانسین آمریکا که پیش‌تر نقش «دلقک احمق» را بازی می‌کرد، در پرونده‌ای که سی سال است مسکوت مانده، به قتل دختر نوزادش متهم شده است.

رونالد شرودر، که در بازداشت پلیس به‌سر می‌برد، در ارتباط با مرگ دختر یک‌ماهه‌اش کاترین در اوت سال ۱۹۹۱، به یک فقره قتل عمد و دو فقره آزار جسمی کودک متهم شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در آن سال، پزشکان پس از انتقال کاترین به بیمارستان، تشخیص دادند او دچار «سندروم کودک تکان‌خورده» شده است [نوعی آسیب‌دیدگی جدی مغز که در اثر تکان شدید و ناگهانی کودک ایجاد می‌شود]. آسیب‌هایی هم بر بدن او وارد شده بود، از جمله شکستگی دنده و صدمه مغزی و چشمی که نتیجه آن خونریزی در ناحیه پشت چشم بود. نوزاد اندکی بعد در بیمارستان از دنیا رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر گزارشی که مجله میلواکی در سال ۲۰۰۸ منتشر کرد، پزشکی قانونی دلیل مرگ کاترین را «سندروم کودک تکان‌خورده» ثبت کرد. به گزارش نیویورک دیلی نیوز، نمونه‌برداری‌های جدید باعث شد در ژوئن ۲۰۲۱، دلیل مرگ او به قتل عمد ناشی از وارد آمدن ضربه سنگین به سر تغییر کند.

همین موضوع در پرونده قضایی آقای شرودر نیز درج شد و اسناد دادگاه نشان می‌دهد او سابقه آزار و اذیت‌ اعضای خانواده و تعدادی زن و کودک را نیز دارد. روز ۲۵ اوت (۳ شهریور) حکم جلب شرودر صادر شد و یک روز بعد، در دادگاه تفهیم اتهام شد. جلسه بعدی دادگاه ۲ سپتامبر (۱۱ شهریور) برگزار خواهد شد.

بیشتر از جهان