آمریکا در مورد حضور در نمایشگاه بین‌المللی سوریه هشدار داد

نمایشگاه بین‌المللی دمشق از اهمیت ویژه‌ای برای پایتخت‌نشینان برخوردار است

عکس از ایندیپندنت عربی

 

دمشق، پایتخت سوریه در ۲۸ ماه اوت ۲۰۱۹ شاهد برگزاری یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌ها خواهد بود. مقامات سوریه، آمادگی‌های زیادی را به منظور جلب توجه شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه بین‌المللی انجام داده‌اند و قرار است تعداد بسیاری از شرکت‌ها و نهادهای مختلف در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

اما در این حال، سفارت ایالات متحده در سوریه به همه افراد، شرکت‌ها و نهادهای مختلف هشدار داده است تا از شرکت در این نمایشگاه خودداری کنند. سفارت آمریکا در سوریه با انتشار پیامی در توئیتر، اظهار داشته است که این سفارت هیچ فرد و شرکتی را به حضور در نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی سوریه تشویق نمی‌کند.

وزارت اقتصاد و تجارت خارجی سوریه در تلاش برای فراهم سازی کلیه نیازمندی‌های لازم برای برگزاری شصت و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی سوریه است و طبق اظهارات این وزارت تا کنون ۲۴ کشور شرکت خود را در این نمایشگاه اعلام کرده‌اند. یک منبع در وزارت اقتصاد و تجارت خارجی سوریه گفت این نمایشگاه افزون بر تعمیق روابط تجاری میان کمپانی‌ها و نهادهای شرکت کننده، فرصت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیادی را فراهم می‌کند.

همزمان با هشدار مقامات آمریکایی نسبت به عدم شرکت در نمایشگاه بین‌المللی سوریه، غسان فاکیانی، مدیرکل نمایشگاه‌های بین‌المللی سوریه ضمن ابراز آمادگی برای برگزاری نمایشگاه دمشق، تأکید کرد که شرکت‌ها و نهادهای زیادی متعهد شده‌اند در این نمایشگاه حضور یابند.

طبق اظهارات منابع رسمی، مساحت آماده شده برای برگزاری این نمایشگاه، ۶۷۷۲ متر مربع است که علاوه بر رویدادهای اقتصادی، میزبان فعالیت‌های متعدد جهانگردی، هنری و فرهنگی نیز خواهد بود.

با آن که محور اصلی این نمایشگاه را فعالیت‌های اقتصادی شکل می‌دهد اما مسئولان وزارت اقتصاد و تجارت خارجی سوریه به جنبه‌های سرگرمی و هنری نیز توجهی زیادی مبذول می‌دارند تا فضای نمایشگاه برای همه افراد جامعه خوشایند و گیرا باشد.

طبق آمار مرکز نمایشگاه‌های سوریه، در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی سال گذشته تنها در یک روز ۱۰۲ هزار نفر از نمایشگاه دیدن کردند.

از سوی دیگر، طاهر مامللی، یکی از هنرمندان سوریه از آمادگی خود برای اجرای برنامه در جشن افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی سوریه خبر داد. مامللی افزود او در همکاری با گروه «آرام» و مشارکت گسترده هنرمندان و خوانندگان سوری و عربی، برنامه‌های هنری و موسیقی سنتی را اجرا خواهد کرد. البته این نمایشگاه، زمینه‌ی برگزاری فعالیت‌های فرهنگی، گردشگری، هنری و تئاتر کودک را نیز فراهم می‌کند.

دکتر نجیب فارس، دبیرکل راه آهن سوریه گفت که به منظور ایجاد سهولت برای زائران نمایشگاه، خطوط راه آهن سوریه، قطارهای ویژه‌ای را برای رفت و آمد گردشگران راه اندازی می‌کند.

کمیته روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی سوریه با اشاره به اهمیت این نمایشگاه گفت قرار است بیش از ۴۰۰ تن از تاجران بزرگ عربی و خارجی در نمایشگاه حضور یابند، از جمله ۴۰ تن از تاجران اماراتی و ۳۵ تن از تاجران عمان حضور خود را در نمایشگاه تأیید کرده‌اند.

شهروندان سوریه این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای احیای سنت‌های ملی در سوریه می‌دانند زیرا برگزاری همه ساله‌ی این نمایشگاه می‌تواند در رشد فعالیت‌های اجتماعی و سنت‌های کهن جامعه اثر گذار باشد.

نمایشگاه بین‌المللی دمشق اهمیت ویژه‌ای برای پایتخت نشینان دارد. شهروندان دمشق در سال‌های گذشته میزبان شخصیت‌های بزرگ و هنرمندان محبوب عربی بوده‌اند. در نخستین دوره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی سوریه در سال ۱۹۵۶، خانم فیروز و گروه برادران رحبانی با حضور در جشن افتتاحیه، ده‌ها هزار نفر را به این نمایشگاه کشاندند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independentarabia.com

© IndependentArabia

بیشتر از جهان