نشست اعضای تیم امنیت ملی آمریکا: وقوع یک حمله تروریستی دیگر در کابل محتمل است

«ارتش آمریکا با وجود این تهدیدها همچنان عملیات تخلیه را ادامه می‌دهد»

در این نشست گفته شد شهروندان آمریکایی که قصد دارند خاک افغانستان را ترک کنند، در اولویت قرار دارند.-Anna Moneymaker/Getty Images/AFP

جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده و معاون او، کامالا هریس، روز جمعه در نشستی به‌منظور بررسی آخرین تحولات افغاستان با اعضای تیم امنیت ملی کاخ سفید و همچنین فرماندهان و دیپلمات‌های آمریکا در افغانستان دیدار کردند.

سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر نوشت، حاضران در این نشست به آقای بایدن و خانم هریس گفتند که وقوع یک حمله تروریستی دیگر در کابل محتمل است و آنها نهایت تدابیر محافظتی را در فرودگاه کابل اتخاذ می‌کنند.

به گفته جن ساکی، در این نشست همچنین گفته شد که ارتش آمریکا با وجود این تهدیدها همچنان عملیات تخلیه را ادامه می‌دهد و شهروندان آمریکایی که قصد دارند با توجه به شرایط جدید خاک افغانستان را ترک کنند، در اولویت قرار دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس جمهوری آمریکا به وزیر خارجه نیز فرمان داد که تلاش‌های دیپلماتیک را به همراه شرکای بین‌المللی جهت تضمین راه‌های خروج شهروندان افغان که روادید دارند، پس از آن که حضور آمریکا در افغانستان پایان می‌یابد ادامه دهد.

فرماندهان ارتش نیز رئیس جمهوری و معاون او را در جریان آخرین بروزرسانی‌های مربوط به طرح‌های در دست تهیه برای هدف قرار دادن مواضع داعش خراسان، شعبه گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی در افغانستان، قرار دادند.

علاوه بر جو بایدن و کامالا هریس، آنتونی بلینکن وزیر خارجه، لوید آستین وزیر دفاع، مایک میلی رییس ستاد مشترک ارتش، ویلیام برنز رئیس سازمان مرکزی اطلاعات (سیا)، کنت مک‌کنزی فرمانده سنتکام، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری، راس ویلسون سفیر آمریکا در افغانستان، و چند تن از دیگر مقام‌ها در این نشست حضور داشتند.