فرمانده سنتکام: پیش‌بینی می‌شود حملات تروریستی داعش در افغانستان ادامه یابد

در انفجارهای کابل ۱۲ نظامی آمریکا کشته شدند

ژنرال مک‌کنزی رئیس فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده-SAJJAD HUSSAIN / AFP

رئیس فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، سنتکام، که عملیات در افغانستان به این مرکز محول شده است، اعلام کرد بر اثر دو انفجار روز پنجشنبه در محوطه فرودگاه کابل، ۱۲ نظامی آمریکایی جان خود را از دست دادند.

ژنرال مک‌کنزی که از طریق ارتباط ویدئویی در نشست خبری سخنگوی پنتاگون حضور داشت، گفت معتقد بودیم چنین حملاتی دیر یا زود اتفاق می‌افتاد، اما در ادامه تاکید کرد تمرکز ما در حال حاضر بر این است که اطمینان حاصل کنیم حمله دیگری رخ نمی‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مقام ارشد نیروهای مسلح ایالات متحده با بیان این که پیش‌بینی می‌شود حملات تروریستی داعش در افغانستان ادامه یابد، گفت احتمال انفجار بمب‌های جاسازی شده در خودرو در کابل بالاست و تهدیدهای «فوق‌العاده فعال» دیگری علیه فرودگاه فرودگاه کابل وجود دارد.

وی اضافه کرد، با وجود این حادثه غم‌انگیز ایالات متحده به تخلیه شهروندان و نظامیان از افغانستان ادامه می‌دهد. وی همچنین گفت که بر اساس آخرین برآوردها، حدود هزار تن از شهروندان آمریکایی هنوز در افغانستان هستند.

ژنرال مک‌کنزی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران حاضر در این نشست، در مورد احتمال اعزام نیروی نظامی بیشتری از آمریکا به افغانستان گفت، در حال ارزیابی این موضوع هستیم، اما فکر می‌کنیم فعلا نیروی کافی برای تامین امنیت روند خروج را در محل داریم.

وقوع دو انفجار انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل در روز پنجشنبه باعث کشته شدن دستکم ۷۲ نفر شده است.

داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.