امباپه در یک قدمی مادرید، رونالدو بدون خواهان

امباپه که هنوز یک فصل دیگر از قراردادش با پی‌اس‌جی باقی مانده، به سران باشگاه اعلام کرده است که حاضر به تمدید قرارداد نیست

کیلیان امباپه، مهاجم جوان و فرانسوی باشگاه پاری‌سن ژرمن - LOIC VENANCE / AFP

کیلیان امباپه، مهاجم جوان و فرانسوی باشگاه پاری‌سن ژرمن در یک قدمی پیوستن به باشگاه رئال مادرید است. امباپه که مدت زیادی است برای پیوستن به پرافتخارترین باشگاه اروپا ابراز تمایل کرده، بارها با مخالفت مسئولان باشگاه پی‌اس‌جی روبه‌رو شده است و آن‌ها تمدید قرارداد وی را خواهان‌اند.

امباپه که هنوز یک فصل دیگر از قراردادش با پی‌اس‌جی باقی مانده، به سران باشگاه اعلام کرده است که حاضر به تمدید قرارداد نیست و قصد دارد به مادرید برود. آن‌ها هم می‌دانند که در صورت نفروختن او در چند روز آینده، ضرر مالی بسیار زیادی متحمل خواهند شد چرا که او تابستان آینده می‌تواند به‌صورت آزاد راهی مادرید شود.

به نظر می‌رسید با پیوستن مسی به پی‌اس‌جی، امباپه به ماندن راضی شود اما او برای جدا شدن بسیار مصمم است. هفته پیش ناصر الخلیفی، مالک باشگاه پی‌اس‌جی تصریح کرد که امباپه در پاریس ماندنی است و تصمیمی برای فروش او ندارند. اما سه‌شنبه شب تیم رئال مادرید رقم پیشنهادی خود را به‌صورت رسمی برای آن‌ها ارسال کرد و گفت که حاضر است برای امباپه مبلغ ۱۶۰ میلیون یورو بپردازد؛ رقمی که مسئولان باشگاه فرانسوی را شوکه کرد. البته ۳۵ میلیون یورو از این مبلغ باید به تیم موناکو داده شود چرا که او از دوران جوانی در این باشگاه بوده است و مبلغی بابت حق رشد این بازیکن دریافت خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ابتدا به نظر می‌رسید باشگاه پی‌اس‌جی با این رقم به فروش امباپه راضی خواهد شد اما این باشگاه پاریسی مبلغ پیشنهادی را رد و مبلغ بیشتری برای این مهاجم جوان خود درخواست کرده است چرا که آن‌ها حالا دریافته‌اند که تیم مادریدی عاشق این بازیکن است و می‌تواند مبلغ بیشتری هم برای جذب او بپردازد. به نظر می‌رسد پرز حاضر است این مبلغ را افزایش دهد و برای آوردن او به مادرید ۲۰۰ میلیون یورو هزینه کند؛ گفته می‌شود آن‌ها به‌زودی پیشنهاد دوم را هم برای پی‌اس‌جی ارسال خواهند کرد و به نظر می‌رسد در صورت چنین پیشنهادی، باشگاه پی‌اس‌جی نیز با آن موافقت خواهد کرد و در روزهای آینده این انتقال نهایی می‌شود.

تیم فوتبال پی‌اس‌جی برای جایگزینی امباپه به دنبال یک مهاجم طراز اول و جوان است و در مشورت‌های انجام شده با نیمار قرار شده است آن‌ها ریچارلیسون برزیلی و آقای گل رقابت‌های المپیک توکیو از اورتون را به خدمت بگیرند. پیش از این به نظر می‌رسید شاید آن‌ها برای جذب رونالدو اقدام بکنند اما حالا نظرشان تغییر کرده و رونالدو باید به دنبال تیم دیگری باشد.

کارلو آنچلوتی، سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید، چندی پیش علاقه خود به داشتن رونالدو در تیمش را مطرح کرده بود اما تنها یک روز پس از این بیان این موضوع، در صفحه اینستاگرامش رونالدو را یک بازیکن بزرگ و دوست خوب نامید و عنوان کرد که علاقه‌ای به آوردن او به مادرید را ندارد. چنین به نظر می‌رسید که باشگاه رئال از همان موقع تلاش خود را برای جذب امباپه آغاز کرده بوده و حالا او در نزدیک‌ترین زمان ممکن برای پیوستن به مادرید، تیمی که از دوران کودکی عاشق آن بوده است، قرار دارد.

رونالدو نیز که از رفتن به پی‌اس‌جی ناامید شده است، باید دنبال یک راه و تیم دیگری باشد تا بتواند ظرف چند روز باقیمانده تا پایان زمان نقل‌وانتقال‌ها از یووه جدا شود. مندز، مدیر برنامه‌های رونالدو، به‌تازگی او را به باشگاه منچسترسیتی پیشنهاد داده است؛ تیمی که به‌شدت به دنبال جذب هری کین است. شاید اگر سران باشگاه سیتی نتواند در یکی دو روز آینده هری کین را به شهر منچستر بیاورند، مبلغ پیشنهادی ۲۵ میلیون یورویی رونالدو را بپذیرند و او راهی لیگ برتر انگلستان شود؛ اما با تمامی این اوصاف هنوز هیچ تیمی برای جذب این مهاجم ارزشمند دنیای فوتبال اقدامی جدی انجام نداده است و در این صورت او باید یک فصل کابوس‌وار دیگر را در یووه و سری آ ایتالیا سپری کند.

بیشتر از فوتبال