توهین‌های نژادپرستانه هواداران منچستر یونایتد به رشفورد

«نمی‌توانم باور کنم هنوز در مورد این مسائل صحبت می‌کنیم»

ROSLAN RAHMAN / AFP

پس از آنکه منچستر یونایتد بازی را ۱-۲ به کریستال پالاس واگذار کرد و مارکوس رشفورد به خاطر از دست دادن پنالتی در توئیتر هدف فحاشی قرار گرفت، اوله گونر سولشیر خواستار پایان دادن به توهین‌های شرم‌آور و نژادپرستانه شد.

این مهاجم تیم ملی انگلستان همانند پا پوگبا بازیکن فرانسوی که در روز دوشنبه در مقابل ولورهمپتون واندرز فرصت یک ضربه کاشته را از دست داد، مورد آماج  توهین‌های نژادپرستانه قرار گرفت.

فحاشان مجازی به دنبال خطای رشفورد بارها و بارها با واژه  کاکاسیاه او را خطاب قرار دادند و این سولشیر را عصبانی کرد.

سولشیر گفت: «ما باید جلوی این را بگیریم، این باید متوقف شود. اگر همچنان ادامه‌ پیدا کند، نمی‌دانم واقعا چه بگویم. ما مدام شاهد چنین کمپین‌هایی هستیم و آنها خود را پشت هویت‌های جعلی پنهان می‌کنند. احمقانه است که ما در سال ۲۰۱۹ در باره این موضوع صحبت می‌کنیم».

درست چند روز پس از اینکه هم‌تیمی‌های پوگبا در منچستر یونایتد در واکنش به این توهین‌ها دور او جمع شدند و حمایت خود را از او اعلام کردند، توهین‌ها به رشفورد اتفاق افتاد. سولشیر در این باره گفت که نمی‌تواند باور کند که در سال ۲۰۱۹، با چنین مشکلاتی روبرو هستیم».

سولشیر گفت: «پل مشکلی ندارد. او شخصیتی قوی دارد و این رفتارها باعث قوی‌تر شدن او می‌شود. ولی من نمی‌توانم باور کنم که ما  در سال ۲۰۱۹ اینجا نشسته‌ایم و هنوز در مورد این چیزها صحبت می‌کنیم. همان‌طور که هری گفت، رسانه‌های اجتماعی مکانی هستند که مردم می‌توانند خود را پشت هویت‌های جعلی پنهان کنند. من فکر نمی‌کنم تغییر آن به عهده من باشد اما باید کاری در این مورد انجام دهیم و مسئولان باید در مورد این افراد که نفرت‌پراکنی می‌کنند کاری انجام دهند، من واقعا برای آنها متأسفم. کسانی که چنین کاری را انجام می‌دهند، قطعا مشکل‌دار هستند.»

روز شنبه هواداران در ورزشگاه اولدترافورد با بلند کردن یک بنر(پارچه نوشته) که روی آن نوشته بود «اتحاد علیه نژادپرستی» به توهین‌های روز دوشنبه که باعث رنجش پوگبا شده بود، پاسخ دادند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از ورزش