زندان اوین از دوربین تحت کنترل هکرها

گروه سایبری عدالت علی می‌گوید به زودی اسناد بیشتری را منتشر خواهد کرد

گروه سایبری «عدالت علی» با هک کردن دوربین‌های زندان اوین تصاویری را منتشر کرده که می‌گوید مربوط به این زندان است. تصاویری که پیش‌تر تنها توصیف آن از زبان زندانیان شنیده شده بود و تصویر ثبت شده‌ای از آن وجود نداشت.

مقامات جمهوری اسلامی و سازمان زندان‌ها هنوز به این خبر واکنش نشان نداده و آن را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروه عدالت علی می‌گوید به زودی مدارک زیادی از این زندان منتشر خواهد کرد.

این گروه اواخر وقت یکشنبه ویدیویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد کنترل اتاق نظارت بر دوربین‌های زندان اوین را در اختیار گرفته است. در این ویدیو مانیتورهای رو‌به‌روی ناظر دوربین‌ها یکی پس از دیگری درکنترل این گروه سایبری قرار می‌گیرد و پیام‌های این گروه روی آن قرار می‌گیرد:‌ «زندان اوین، لکه ننگی بر عمامه سیاه و ریش سفید رئیسی»، «اعتراض سراسری تا آزادی زندانیان سیاسی».

این گروه تصاویری را نیز از داخل و محوطه زندان و نحوه برخورد با زندانیان منتشر کرده که بی‌سابقه است. در یکی از تصاویر یک زندانی به دلیلی که روشن نیست در محوطه زندان از هوش رفته و روی زمین می‌افتد. در تصویر دیگری دو نفر در حال کشیدن یک زندانی روی زمین هستند.

در یکی از تصاویر هم دو نفر یک زندانی را روی زمین می‌کشند در حالی که در کنار آنها تونل ضدعفونی در مقابل کرونا قرار دارد. تونلی که پیش‌تر‌ صدا و سیما آن را نمایش داده و ادعا کرده بود که زندانیان از این تونل ضدعفونی عبور می‌کنند.

فعالان و نهادهای حقوق بشری بارها درباره وضعیت زندا‌ن‌های ایران و نحوه برخورد با زندانیان و نادیده گرفتن حقوق آنها ابراز نگرانی کرده‌اند.