مدیرعامل بهشت‌زهرا: فوتی‌های کرونا ۲.۵ برابر شده است

مرگ ناشی از کرونا در افراد ۳۰ تا ۵۰ ساله در ایران دو برابر شده است

کارشناسان بر این باورند که آمار واقعی مبتلایان و جان‌باختگان کرونا دست‌کم دو تا سه برابر آمار حکومتی است-عکس از صدا و سیما

سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرای تهران اعلام کرد که آمار فوتی‌های انتقالی به بهشت زهرا که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند در یک ماه اخیر ۲.۵ برابر شده است. همزمان نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران نیز تاکید کرده که آمار مرگ ناشی از کرونا در بین بیماران ۳۰ تا ۵۰ ساله دو برابر شده است.

خال می‌گوید رقم بی‌سابقه ۲۱۶ فوتی در روز هم در بهشت‌زهران تجربه شده و در ۱۸ ماه گذشته ۴۰ هزار نفر در بهشت زهرا پذیرش شده‌اند. او تاکید کرد چنین حجمی از فوت‌شدگان حتی در دوران جنگ ایران و عراق هم بی‌سابقه بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اظهارات او البته بسیار‌ خوش‌بینانه است چرا که بر اساس آمار دولتی ابتلا و مرگ ناشی از کرونا اعلام می‌شود. کارشناسان بر این باورند که آمار واقعی مبتلایان و جان‌باختگان کرونا دست‌کم دو تا سه برابر آمار حکومتی است.

سعد خال در گفت‌و‌گو با صدا و سیما اعلام کرد که علت مرگ دست‌کم ۴۰ درصد اجساد انتقال داده شده به بهشت‌زهرا ابتلا به کرونا بوده است.

آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در هفته‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری در یک سال و نیم گذشته بوده است. کارشناسان بر این باورند واکسیناسیون دیرهنگام و ممنوعیت ورود واکسن خارجی که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دستور آن را صادر کرد، از مهمترین عوامل افزایش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران است.

این در حالی است که ظرفیت بیمارستان‌ها پر شده و پخش درمان به شدت فرسوده شده و آمار حکومتی بیش از ۱۰۰ هزار مرگ بر اثر کرونا را به ثبت رسانده است.

آمار رسمی وزارت بهداشت در روز شنبه حاکی از آن است که ۵۴۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. آماری که به گفته ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت دست‌کم باید دو برابر شود تا نشان‌دهنده تعداد واقعی مرگ ناشی از کرونا باشد.