شاهزاده هری از سربازان خواست در دوران ناآرامی افغانستان حامی یکدیگر باشند

شاهزاده هری ۱۰ سال در ارتش بریتانیا خدمت کرد

شاهزاده هری، دوک ساسکس-GEOFF ROBINS / AFP

دوک ساسکس با صدور بیانیه‌ای از کهنه‌سربازان خواست در بحبوحه تسخیر افغانستان به دست طالبان، حامی یکدیگر باشند.

شاهزاده هری که دو دوره در افغانستان خدمت نظامی کرده و بنیانگذار رویداد وورزشی «مسابقات اینوکتوس» است، بیانیه‌ فوق را به طور مشترک با دومنیک رید، مدیر عامل این رویداد صادر کرده است. مسابقات اینوکستوس، مراسمی ورزشی برای سربازان نظامی سابق است که در میادین نبرد مجروح شده و آسیب دیده‌اند.

این بیانیه که در حساب توییتری بنیاد مسابقات اینوکتوس منتشر شد، می‌گوید: «وقایع جاری در افغانستان برای بسیاری از افراد حاضر در جامعه بین‌المللی اینوکتوس ملموس است. بسیاری از کشورهایی که در مسابقات اینوکتوس شرکت می‌کنند تجربه مشترک خدمت در افغانستان در دو دهه گذشته را دارند و چند سالی است که تیم افغانستان نیز در این رقابت‌ها مشارکت می‌کند.»

بیانیه فوق در ادامه گفت: «ما از همه اعضای شبکه اینوکتوس و جامعه گسترده‌تر نیروهای نظامی دعوت می‌کنیم با یکدیگر تماس بگیرند و حامی و پشتیبان یکدیگر باشند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده هری ۱۰ سال در ارتش بریتانیا خدمت کرد و اولین عضو خاندان سلطنتی بریتانیا است که در بیش از ۲۵ سال گذشته در میدان جنگ خدمت کرده است. او در سال ۲۰۱۳ درباره تجربه خود از شلیک به شورشیان طالبان هنگام خدمت در افغانستان و خلبانی هلیکوپتر ارتش صحبت کرده بود.

در سال بعد او مسابقات اینوکتوس را بنیاد نهاد که رویدادی بین‌المللی برای سربازان سابق و کهنه‌سربازان مجروح شده در جنگ است.

شاهزاده هری گفت هدف این بازی‌ها استفاده از «نیروی ورزش برای بهبود، حمایت از توانبخشی، و ایجاد درک و احترام بیشتر برای افرادی است که به کشور خود خدمت کرده‌اند.»

طالبان روز یکشنبه، ۱۵ اوت، دو هفته پیش از مهلت موعود برای خروج کامل نیروهای ایالات متحده از افغانستان، کنترل کابل، پایتخت آن کشور را به دست گرفتند.

هزاران شهروند افغانستانی سعی دارند از کشور فرار کنند و بسیاری از آنان نگران برقراری مجدد قوانین سختگیرانه اسلامی هستند که که طالبان هنگام حکومت بر افغانستان از ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ در کشور حاکم ساخته بود. 

© The Independent

بیشتر از جهان