حسن نصرالله: واردات بنزین و سوخت از ایران نهایی شده است

رهبر حزب‌الله گفت در دو سه روز آینده جدول زمانی واردات سوخت از ایران را اعلام می‌کند

حسن نصرالله-AL-MANAR TV / AFP

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله اعلام کرد طرح واردات بنزین و سوخت از ایران نهایی شده و در دو سه روز آینده جدول زمانی واردات را به مردم لبنان اطلاع خواهد داد. 

به گزارش رویترز، در جریان سرکوب اعتراض‌های مردمی آبان ۹۸ به افزایش سه برابری بهای بنزین، دست‌کم ۱۵۰۰ معترض در ایران کشته شدند.

نصرالله روز یکشنبه گفت که جمهوری اسلامی به او اطمینان داده از مردم لبنان حمایت می‌کند. ابراهیم رئیسی نیز در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری بر پشتیبانی از همه «مظلومان» و به ویژه لبنان تاکید کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لبنان با کمبود شدید سوخت مواجه است. بحرانی که در نتیجه ناکارآمدی دولت تحت تاثیر نفوذ حزب‌الله و جمهوری اسلامی پدید آمده است.

به گزارش رویترز، نصرالله گفت: «به شما اطمینان می‌دهم به امید خدا به طور حتم از ایران بنزین و گازوئیل می‌آوریم.» او ماه گذشته نیز از مذاکره با مقامات تهران در زمینه واردات سوخت خبر داده بود.

این در حالی است که مردم ایران در اعتراض‌های خود علیه حاکمیت فریاد می‌زنند: «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران.»

از سوی دیگر ایران با بحران وخیم شیوع کرونا مواجه است و آمار دولتی که بسیار پایین‌تر از آمار واقعی است، جان باختگان کرونا را ۶۰۰ نفر در روز اعلام می‌کنند. ده‌ها هزار نفر نیز به طور روزانه به کرونا مبتلا می‌شوند.

در حالی که واکسیناسیون گسترده و تعطیلی عمومی دو هفته‌ای تنها راه خروج از این وضعیت به‌شمار می‌رود، مقامات جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند واکسن‌های خارجی به دلیل گران بودن خریداری نشده و هزینه اقتصادی تعطیلی دو هفته نیز بسیار زیاد است.