نتایج امیدوار کننده «مولنوپیراویر»؛ قرصی برای درمان کرونا

داروی ضد ویروس استفاده شده در تحقیقات، بی خطر و موثر است

تشخیص زودهنگام و مراجعه سریع به مراکز درمانی، می‌تواند نجات‌بخش باشد-CANVA

تحقیقات در اسرائیل نشان می‌دهد یک داروی آمریکایی می‌تواند از پیشرفت کووید ۱۹ در مراحل اولیه بیماری جلوگیری کند.

محققان اسرائیلی که برای یافتن داروی بیماری کووید ۱۹ داروهای ضدویروسی را بررسی می‌کنند در جریان مطالعات خود به دارویی برخوردند که در مراحل اولیه بیماری، تأثیر بسیار بالایی بر روی کند کردن روند پیشرفت آن داشته است.

آن‌ها دریافتند مولنوپیراویر(Molnupiravir)، داروی ضدویروسی که به‌صورت خوراکی در دسترس است، می‌تواند جلوی پیشرفت بیماری و بستری شدن در بیمارستان را بگیرد.

پروفسور یوسف کاراکو، از مرکز پزشکی دانشگاه هداسا، با اعلام این موضوع گفت آزمایش‌های بالینی برای گرفتن مجوزهای لازم و اطمینان از اثربخشی دارو وارد مرحله جدیدی شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاراکو به روزنامه اورشلیم‌پست گفت که گروه تحقیقاتی او اخیراً بخش موفقیت‌آمیز مرحله دوم آزمایش داروی ضدویروسی مولنوپیراویر (MSD) را تکمیل کرده‌اند.

داده‌های این مطالعه ژوئیه امسال در کنگره میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی اروپا ارائه شد. این مطالعه در ۸۰ مرکز پزشکی در سراسر جهان انجام شد که حدود ۳۰۰ بیمار آلوده به ویروس کرونا در وضعیت خفیف یا متوسط ​​در آن شرکت کردند. برخی مولنوپیراویر و برخی دیگر دارونما دریافت کردند.

کاراکو گفت: «نتیجه‌گیری کلی از این مرحله این است که، اول‌ازهمه، این دارو بی‌خطر است. ما هیچ‌چیز غیرمعمول را مشاهده نکردیم. ما همچنین دیدیم که افرادی که تحت درمان با این دارو قرارگرفته بودند در مقایسه با افرادی که دارونما دریافت کرده بودند کمتر نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشتند.»

مرحله آزمایشی مرحله دوم از اواخر پاییز سال ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ ادامه داشت. انتظار می‌رود که مرحله فاز سوم که در ماه ژوئن آغاز شد چند ماه دیگر به طول انجامد.

تلاش‌ها در سراسر جهان برای ساخت دارویی برای بیماران بستری‌شده و بدحال کووید ۱۹ که در بیمارستان‌ها بستری هستند تاکنون نتایج رضایت بخشی نداشته است اما تحقیقات بر روی داروهایی که در کند کردن روند بیماری مؤثر هستند نشان داده است، تشخیص زودهنگام و مراجعه سریع به مراکز درمانی، زمانی که داروی مناسب در دسترس کادر درمان باشد می‌تواند نجات‌بخش باشد.