نیویورکی‌ها در انتظار اولین فرماندار زن در تاریخ این شهر

فرماندار نیویورک در پی اتهام‌ آزار جنسی، از مقام خود کناره‌گیری کرد

هوکول در سال ۲۰۱۴ به عنوان مقام شماره دو به کارزار انتخاباتی کوئومو پیوست- رویترز

 تا دو هفته آینده، برای اولین بار یک زن فرماندار نیویورک خواهد شد.

اندرو کوئومو فرماندار نیویورک، در پی انتشار گزارش دادستانی نیویورک درباره ادعاهای آزار جنسی ۱۱ زن و افزایش فشار از سوی دموکرات‌ها، دیروز، سه‌شنبه ۱۰ اوت، استعفای خود را اعلام کرد. خبرها حاکی از این است که کتی هوکول فرماندار بعدی نیویورک خواهد بود.

کتی هوکول که دومین مقام ایالتی نیویورک را در اختیار دارد در توییتر نوشت: «من با تصمیم فرماندار کوئومو برای کناره‌گیری موافقم. این کار درستی است و به نفع نیویورکی‌ها است. من به‌عنوان فردی که در تمام سطوح دولتی خدمت کرده و در ردیف بعدی جانشینی قرار دارد، آمادگی دارم به‌عنوان پنجاه و هفتمین فرماندار ایالت نیویورک رهبری کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سقوط فرماندار کوئومو ۶۳ ساله درزمانی که خیلی‌ها امید داشتند او را در قامت رئیس‌جمهور بعدی ایالات‌متحده ببینند، ضربه سختی به حزب دموکرات بود. تحقیقات دادستانی نیویورک نشان می‌دهد حتی روبرتا کاپلان، رهبر تشکل «تایمز آپ» که برای حمایت از زنان آسیب‌دیده تشکیل‌شده بود نیز با او برای «بی‌اعتبار کردن اتهام‌های قربانیان» همکاری کرده بود. اقدامی که خانم کاپلان را نیز همچون کوئومو وادار به استعفا کرد.

تا دو هفته آینده اگر طبق روال اعلام شده، کتی هوکول فرماندار نیویورک شود اولین زنی خواهد بود که کنترل این ایالت را در این سطح مدیریتی در دست خواهد گرفت.

هوکول خود یک نیویورکی است و در بوفالو در یک خانواده کاتولیک ایرلندی بزرگ شد. او حدود ۱۸ سال را درزمینهٔ سیاست ایالتی محلی کار کرده است و با تمام شهرهای ایالت آشنایی دارد و به‌صورت دوره‌ای از آن‌ها بازدید می‌کند.

هوکول که تحصیلات دانشگاهی حقوقی دارد فعالیت خود را از یک شرکت خصوصی واشنگتن دی سی کار کرد او همچنین مشاور حقوقی و دستیار قانون‌گذار نماینده آمریکایی جان لافالس و سناتور آمریکایی دانیل پاتریک مونهان نیز بود.

انتخاب او در سال ۲۰۱۱ در کنگره هم محصول خالی شدن یک کرسی به دلیل استعفای یک نماینده جمهوری‌خواه پس از یک رسوایی اخلاقی بود.

هوکول متأهل و مادر دو فرزند است و فعالیت‌های فراوانی برای کنترل و محدود کردن قوانین مربوط به حمل اسلحه در ایالت نیویورک انجام داده است.

هوکول در سال ۲۰۱۴ به عنوان مقام شماره دو به کارزار انتخاباتی کوئومو پیوست. او رئیس مجلس سنای ایالت نیویورک و همچنین ریاست شوراهای توسعه اقتصادی منطقه‌ای را بر عهده دارد.

به گزارش نیویورک‌تایمز ارتباط هوکول که از ابتدا هم به کوئومو نزدیک نبود، با حلقه داخلی فرماندار «قطع» شد و از ماه فوریه با فرماندار صحبت نکرده است.

کوئومو همچنان ادعای مربوط به آزار جنسی و موارد مطرح‌شده در گزارش دادستانی نیویورک را رد می‌کند اما گفته است «تغییرات نسلی و فرهنگی وجود دارد» که او آن‌ها را درک نکرده و باید مرزبندی‌های جدید (درباره لمس کردن و در آغوش گرفتن) را بپذیرد.

رئیس‌جمهور جو بایدن که هفته گذشته خواستار استعفای کوئومو شده بود، دیروز،سه‌شنبه در اظهارنظر کوتاهی گفت: «من به تصمیم فرماندار احترام می‌گذارم.»

بیشتر از جهان