استعفای فرماندار نیویورک در پی اتهام آزار جنسی

کومو بارها اتهام‌ها را رد کرده است، اما امروز گفت «زیادی با دیگران گرم می‌گرفته» است

تحقیقات برای استیضاح خود را اقدامی با «انگیزه‌های سیاسی» دانست - MARY ALTAFFER / POOL / AFP

اندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک که با اتهام آزار جنسی روبرو شده است، سرانجام روز سه‌شنبه اعلام کرد که از مقام خود کناره‌گیری می‌کند.
وی در یک نطق تلویزیونی، تحقیقات برای استیضاح خود را اقدامی با «انگیزه‌های سیاسی» دانست، با این حال گفت از مقام خود کناره‌گیری می‌کند چون هرگز نمی‌خواهد به هر نحوی غیرسازنده باشد.
به گزارش شبکه سی ان ان، آقای کومو گفت «من یک نیویورکی هستم، زاده و پرورش یافته (نیویورک) هستم. من یک مبارز هستم و غریزه من این است که در این جنجال مبارزه کنم، چون من حقیقتا معتقدم با انگیزه‌های سیاسی است.»
وی بارها اتهام‌های مطرح شده علیه خود را رد کرده است، اما امروز گفت «زیادی با مردم گرم می‌گرفته» و از زنانی که به گفته او «به راستی مورد بی‌حرمتی قرار گرفته‌اند» پوزش خواست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اندرو کومو دو هفته دیگر به‌طور رسمی به کار خود در مقام فرمانداری پایان می‌دهد.
تصمیم فرماندار ۶۳ ساله نیویورک از حزب دموکرات که سه دوره برای این مقام انتخاب شده است، یک هفته پس از انتشار یک گزارش ایالتی اعلام می‌شود که وی در آن متهم به آزار جنسی دست‌کم ۱۱ زن و نقض قوانین ایالتی شده است.
به دنبال انتشار گزارش دفتر دادستانی کل ایالت نیویورک، جو بایدن رییس جمهوری و نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده، به همراه بیش از دو سوم نمایندگان سنای ایالتی نیویورک، خواستار استعفای او شدند.

بیشتر از جهان