جانی دپ، برنده جایزه فیلم سن‌سباستین

در این جشنواره که از ۲۶ مرداد تا ۳ شهریور برگزار می‌شود، «جایزه دونوستیا» به جانی دپ اهدا خواهد شد

برگزارکنندگان جشنواره سن سباستین، دپ را «یکی از با استعدادترین و منعطف‌ترین بازیگران سینمای معاصر» توصیف کرده‌اند - LLUIS GENE / AFP

قرار است جانی دپ جایزه برتر جشنواره فیلم سن‌سباستین را دریافت کند.

روز دوشنبه (۱۸ مرداد) اعلام شد که در این جشنواره که از ۲۶ مرداد تا ۳ شهریور برگزار می‌شود، «جایزه دونوستیا» به جانی دپ اهدا خواهد شد.

برگزارکنندگان این جشنواره دپ را «یکی از با استعدادترین و منعطف‌ترین بازیگران سینمای معاصر» توصیف کرده‌اند. این جایزه پیش‌تر به بازیگرانی چون پنه‌لوپه کروز، اتان هاک، سیگورنی ویور، ویگو مورتنسن و جودی دنچ اعطا شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر، اقامه دعوای این بازیگر هالیوود علیه روزنامه «سان» لندن با جنجال‌های فراوانی همراه شد. این نشریه در سال ۲۰۱۸ در مقاله‌ای جانی دپ را «آنکه زنش را کتک می‌زند» خطاب کرد. یک قاضی بریتانیایی اعلام کرد که محتوای مقاله روزنامه سان که به امبر هِرد، همسر و همکار او مربوط می‌شد، «اساسا درست» بوده است و ادعای جانی دپ مبنی بر هتک حرمت را رد کرد؛ اما اوایل مرداد، تیم وکلای جانی دپ در یک پیروزی حقوقی نادر موفق شد نظر مساعد یک قاضی دادگاه آمریکا را به ملزم کردن «اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا» برای تایید این نکته جلب کند که آیا امبر هرد -طبق ادعایش در سال ۲۰۱۶- مبلغ هفت میلیون دلاری دریافتی بابت طلاق خود را به خیریه اعطا کرده است یا نه.

پیامد شکست جانی دپ در پرونده دعوایش با نشریه «سان» باعث شد او نقش گِلِرت گرین دِلوالد، تبهکار «جانوران شگفت‌انگیز۳» (Fantastic Beasts 3)، اسپین‌اف مجموعه فیلم‌های هری پاتر را از دست بدهد.

© The Independent

بیشتر از فیلم