تصویر روی جلد ماه سپتامبر؛ ووگ چه می‌خواهد بگوید؟

جلد این شماره متنوع‌ترین جلد تاریخ این مجله خواهد بود

آنا وینتور، سردبیر مجله ووگ، در سال‌های اخیر متهم به نژادپرستی و ایجاد محیط کاری نژادپرستانه شده بود-twitter/voguemagazine

با رونمایی از تصویر روی جلد مجله ووگ، یکی از متفاوت‌ترین‌ها را در تاریخ عمر این نشریه مد و خوش‌پوشی دیدیم.

مدل‌‌های ترنس (بیناجنسی) و سایز بالا روی جلد شماره سپتامبر ووگ در کنار ستاره‌های معمول این تجارت، گام جدیدی است که ووگ برای تغییر برداشته است.

پس از انتقاد از ووگ به دلیل نگرشی که نسبت به مسئله تنوع نژادی و دربرگیری انواع اندام زنانه دارد، متنوع‌ترین جلد این مجله مد در ماه سپتامبر منتشر‌ خواهد شد.

مدل‌های ترنس و سایز بزرگ با قومیت‌های مختلف روی جلد شماره ماه سپتامبر ووگ آمریکا قرار می‌گیرند و جلد این شماره را تبدیل به متنوع‌ترین جلد تاریخ آن می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چهره‌های برجسته صنعت مد؛ بلا حدید، کایا گربر و دختر مدونا لوردس لئون، مدل‌های سایز بزرگ یومی نو و پرشس لی، مدل ترنس آریل نیکولسن، مدل سودان جنوبی-آمریکایی اناک یای و مدل چینی-آمریکایی شری شی روی این جلد مجله ووگ حضور دارند.

موضوع شماره آینده ووگ «شروع‌ جدید» است و از مدل‌ها و طراحان برای «تعاریف چالش‌برانگیز زیبایی» و همچنین آغاز موج جدیدی از مفاهیم در رابطه با زیبایی در سراسر صنعت مد، تقدیر می‌کند.

آنا وینتور، سردبیر مجله ووگ، در سال‌های اخیر متهم به نژادپرستی و ایجاد محیط کاری نژادپرستانه شده بود. در سال ۲۰۲۰ گزارشی که در نیویورک تایمز منتشر شد وینتور را متهم کرد که استانداردهای زیبایی «لاغر، پولدار و سفید» را در مجله خود و همچنین با نفوذی که دارد، در دنیای مد تشویق کرده است.

 تاریخ مجله ووگ در ارتباط با تنوع نژادی چندان درخشان نیست. به عنوان مجله‌ای که بخشی از تاریخ هنر و خوش‌پوشی را شکل داده است ۸۴ سال طول کشید تا بالاخره در سال ۱۹۷۴ اولین زن سیاه‌پوست به روی جلد این مجله در آمریکا راه یافت.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vogue (@voguemagazine)

ازآن‌پس نیز تحریریه ووگ بارها متهم شدند که به‌جای نمایش واقعی از زنان رنگین‌پوست «تصویر دلخواه زنان را از زاویه نگاه مردان سفیدپوست» را باز آفرینی می‌کنند.

مجلات مد و زیبایی، همواره از سوی فعالان حقوق زنان متهم شده‌اند که به جریان خشونت‌آمیز «شی‌ء انگاری زنان» دامن می‌زنند.

به نظر می‌رسد شماره آینده ووگ تلاشی برای رد این اتهام با استفاده از تنوع مدل‌هاست و هدف آن نشان دادن «تبدیل مدل از شی‌ء به موضوع اصلی» است.

بیشتر از مُد و زیبایی