دولت افغانستان حمله بمب‌افکن‌های بی۵۲ آمریکا به طالبان را تایید کرد

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان این خبر را در پیامی در توییتر اعلام کرد

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت در جریان این حمله که شنبه شب صورت گرفت بیش از ۲۰۰ تن از «تروریست‌های طالب» کشته شده‌اند-Air Force photo/Bobbi Zapka via ABACAPRESS.COM/Reuters

دولت افغانستان اواخر روز شنبه تایید کرد که بمب‌افکن‌های بی-۵۲ نیروی هوایی آمریکا مواضع گروه طالبان در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان در شمال افغانستان را هدف حمله قرار داده‌اند.

فؤاد امان سخنگوی وزارت دفاع افغانستان این خبر را در پیامی در توییتر اعلام کرد و نوشت در جریان این حمله که شنبه شب صورت گرفت بیش از ۲۰۰ تن از «تروریست‌های طالب» کشته شده‌اند.

آمریکا هنوز این خبر را به‌طور رسمی تایید نکرده است؛ با این حال پیشتر و به دنبال آغاز روند خروج نیروهای نظامی‌اش از افغانستان گفته بود پشتیبانی از دولت و ارتش افغان ادامه خواهد یافت.

پیشتر در روز شنبه گزارش‌هایی از سقوط مرکز ولایت جوزجان به دست پیکارجویان طالبان منتشر شد، که در صورت تایید دومین مرکز استانی است که کنترل آن از دست نیروهای دولتی خارج می‌شود.

این گروه اسلامگرای افراطی روز جمعه نیز کنترل شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز در جنوب غرب افغانستان، هم مرز با ایران، را به کنترل خود در آورد.